הפסד לחביליו

ניצחון חרדי בירושלים: בית הספר החילוני יעבור לחרדים

בית המשפט דחה את צו הביניים שביקש עו"ד יוסי חביליו, המועמד לראשות עיריית ירושלים, נגד העברת בית הספר 'אורט' בשכונת רמות, מידיים חילוניות למוסד חרדי (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המבנה בשכונת רמות (צילום: גוגל מפות)

בית המשפט בירושלים דחה בימים האחרונים את צו הביניים שביקש עו"ד יוסי חביליו, המועמד לראשות עיריית ירושלים, נגד העברתו של בית הספר 'אורט' בשכונת רמות, מידיים חילוניות עבור מוסד של המגזר החרדי.

ועד ההורים באורט רמות, נאבק מזה תקופה ארוכה באמצעות עו"ד חביליו נגד החלטת העירייה להעתיק את בית הספר לגבעת רם.

על פי החלטת העירייה ורשת "אורט", המוסד יתמזג עם בית הספר של הרשת בגבעת רם. במתחם בו נמצא התיכון, מתכננים בעירייה להקים בית ספר חרדי. המעבר של בית הספר החילוני האחרון בשכונה גרר מאבק חריף מצד ועד ההורים תושבי השכונה, מאבק שמתגלגל מזה מספר חודשים בבית המשפט.

במסגרת העתירה, נכתב בין השאר כי "בית הספר אורט, הינו בית הספר התיכון הרשמי היחיד בשכונת רמות המשרת את כלל מגזרי האוכלוסייה, אוכלוסייה חילונית, מסורתית ודתית, ולכן ההחלטה לסגור אותו מהווה דחיקה של ציבורים אלו משכונת רמות, ולכן איננה סבירה בעליל".

בעתירה שהגיש עו"ד יוסי חביליו, הוא ביקש לכפות על העירייה לעצור את העברת בית הספר מהמבנה, דבר אשר אמור להתרחש כבר בתחילת שנת הלימודים הבאה, ולמנוע את העברתו לידיים חרדיות.

בית המשפט, כאמור, דחה את העתירה וסירב להוציא צו ביניים וקבע כי הדיון הבא בעתירה ייערך רק בעוד ארבעה וחצי חודשים.

"כפי שציינתי באשר לשיהוי, שיקולי מאזן הנוחות, אף הם אינם תומכים במתן צו ביניים", נכתב בהחלטה, "במצב שנוצר, כחודשיים בלבד לפני תחילת שנת הלימודים מצויות ההכנות אליה בעיצומן. קבלת הצו תפגע באפשרות לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, לאחר שנעשתה היערכות להעברת תיכון אורט רמות ולשימוש בשטח המתפנה למוסד חינוכי אחר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אנו מיישמים בשכונת רמות אסטרטגיה של חיזוק השכונות והקהילה באמצעות חיזוק בתי הספר המצליחים והצמחתם. המהלך ברמות זוכה לתמיכה מקצועית רחבה של רשת אורט רשת בני עקיבא ומחוז ירושלים במשרד החינוך. בעתירה שהגיש המתמודד לראשות העיר עו"ד יוסי חביליו בשם כמה הורים שחלקם הלא מבוטל כלל אינם תושבי ירושלים יש ערב רב של טענות לא ענייניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר