תיק 4000

ראש הממשלה נחקר; מקורביו מסרו עדות בפרשה

בנימין נתניהו נחקר היום במשך כחמש שעות במעונו בירושלים, על ידי חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך, בפרשת 'בזק-וואלה'. במקביל, מקורביו עוה"ד שמרון ומולכו העידו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החוקרים בכניסה למעון רוה"מ (צילום: משה מזרחי, ynet)

במסגרת תיקי החשדות נגדו, נחקר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים במשך כחמש שעות.

חוקרי המשטרה התקבלו בקריאות "ביבי נתניהו - לכלא מעשיהו" מצד קומץ מפגינים מחוץ לבית ראש הממשלה, שגם עודדו אותם בקריאות "כל הכבוד".

מרשות ניירות ערך ודוברות המשטרה נמסר כי החקירה מתנהלת בליווי של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה.

החוקרים היו צפויים לעמת את נתניהו עם עדותו של מקורבו לשעבר ניר חפץ שחתם כזכור על הסכם עד מדינה נגדו, בה הוא פורס את מתווה יחסי השוחד לטענתו בין בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' ואתר "וואלה!" בעבר, לבין ראש הממשלה.

כמו כן, מקורביו של נתניהו, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, מסרו היום עדות פתוחה בפרשה זו שכינויה 'תיק 4000'.

נתניהו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מרשות ניירות ערך ודוברות המשטרה נמסר: "הרינו לאשר כי ראש הממשלה נחקר היום במשך מספר שעות במעונו בירושלים וזאת במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433 וברשות ניירות ערך. החקירה מתנהלת בליווי של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

"מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות", נכתב הודעת הרשויות החוקרות".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי "בפני ראש הממשלה לא הוצג היום שום דבר חדש. ראש הממשלה נתניהו מעולם לא עשה עסקה עם אלוביץ' תמורת סיקור אוהד. להיפך, לאורך שנים ראש הממשלה נתניהו סוקר בעקביות באופן עויין באתר "וואלה". סיקור שלילי זה הגיע לשיאו בשיטפון של כתבות ארסיות דווקא ערב הבחירות ב-2015, בניסיון לשכנע את הציבור להצביע נגדו. זה בדיוק פרק הזמן שבו מעלילים עליו שעשה כביכול את עסקת בזק-יס.

"גם הטענה על יחס מיוחד לאלוביץ' בעסקת בזק-יס היא מופרכת. ראש הממשלה חתם על עסקת המיזוג לאחר שורת החלטות של ועדות מקצועיות, לרבות הרשות להגבלים עסקיים ומועצת הכבלים והלוויין, ולאחר הנחייה מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התקשורת.

"אין מקרה אחד שהוצג בפני ראש הממשלה, שבו כשר תקשורת הוא לא חתם על ההמלצות של גורמי המקצוע - וכך נהג גם במקרה זה. הוא לא עשה שום שירות מיוחד לאלוביץ'". לסיום הם אומרים כי "תיק 4000 לא היה ולא נברא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר