סכסוך חריף

בבית המשפט: ישיבת גור ניסתה להרחיק תלמיד

ישיבת החסידות תבעה מהבחור תשלום בסך של כ-120 אלף שקלים בגין נזקים שלכאורה גרם לה, וניסתה להרחיק אותו בצו מניעה. הבחור: שומר על התקנות, הרבי מרוצה ממני (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בחורים מחסידות גור. אילוסטרציה (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

תקדים מעניין מתנהל בימים אלו בבית משפט השלום בירושלים. הרב אברהם אביש פלוטשניק, מנהלה הרוחני של ישיבת "פאר ישראל" של חסידות גור, תובע בבית המשפט לתת צו הרחקה לתלמוד בישיבה - זאת עקב הפרעות לסדר התקין והניהול של הישיבה לכאורה, תוך "פגיעה ברכוש, הצתה, הסתה ואיומים ולאחר שהשתלט בכוח הזרוע על מקרקעין בפנימיית הישיבה תוך חבלה וסיכון חיי אדם".

המנהל טוען כי התלמיד גרם לנזק של למעלה מ-120 אלף שח לרכוש הישיבה ולמוניטין שלה. לדברי עו"ד אהרון פוגל שמייצג את מנהל הישיבה, הבחור התבקש בעבר להתייצב בפני בית הדין "הישר והטוב", אך רק אחרי תחנונים מצידו נעתרה הנהלת הישיבה להשאירו בספסל הלימודים כשהוא חותם על תקנון הישיבה.

"למרות זאת", טוען עו"ד פוגל, "המשיך הבחור במעלליו ופרץ למשרדי הישיבה, איים על בני משפחת המנהל, השחית את מצלמות האבטחה והפר את הסדר ואת המשמעת". ההנהלה מפרטת את העלויות השונות של תוצאות הנזקים שעולל לטענתם הבחור, ומבקשת לחייבו בסכום של כ-120 אלף ש"ח, ולהרחיקו מהישיבה ומהפנימייה.

בדיון שנערך היום, הציע פרקליטו של הבחור עו"ד מנחם שטאובר כי האדמו"ר מגור יכריע בנושא, אולם פרקליט ההנהלה סירב בטענה ש"לרבי יש אלפי חסידים" וכי הוא לא יתעסק עם דברים כאלו.

התלמיד טען כי לפני שבועיים הגיעו שני אנשים מטעמו אל הרבי וסיפרו לו "מה אמת ומה שקר", וכי אין ברשותו פלאפון, הוא אינו עובד או לא הולך לבריכות - לפי התקנות ש"אצל הרבי זה דבר גדול". לדבריו, האדמו"ר "נהנה לשמוע שאין ברשותו מכשיר סלולארי".

הצדדים הגיעו להסכמה לפיה התלמיד ישאר בישיבה עד למחרת תשעה באב. ואם הנהלת הישיבה תסרב לקבלו לשנת הלימודים הבאה - תיאסר עליו הכניסה לישיבה. בית המשפט נתן תוקף פס"ד להסכמת הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר