תיק 4000

חקירת רוה"מ: זה מה שנתניהו ענה לחוקרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחקר אתמול בפרשת תיק 4000, דחה את טענות החוקרים והוכיח כי בתקופתו בזק ספגה הפסדי ענק וכי רעייתו שרה קיבלה סיקור שלילי (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים מול בית ראש הממשלה, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנחקר אתמול (שלישי) בתיק 4000, התייחס לחשדות לפיהן סייע לחברת בזק, תמורת סיקור חיובי באתר החדשות 'וואלה' ואמר: "אשתי קיבלה סיקור אוהד? 75% מהכתבות הן נגדה".

החקירה, שנערכה בבית ראש הממשלה בירושלים, נמשכה כחמש שעות, ונועדה, לדברי המשטרה, בעיקר כדי לעמת את נתניהו עם עדותו של עד המדינה ניר חפץ, יד ימינו לשעבר של ראש הממשלה.

על פי הדיווחים, נתניהו הגיע לחקירה עם מסמכים כלכליים על מאזני וואלה ובזק. "אלה מסמכים שיש לכם גישה אליהם", אמר נתניהו בחוקרים בעודו מציג להם את המאזנים הכספיים מתקופת כהונתו כשר התקשורת. "תקחו את המאזנים של בזק בתקופה שאני הייתי שר ופילבר מנכ"ל, בתקופה שלי בזק ספגה הפסדים כספיים. מומו פילבר ויתר ל'הוט' ואילץ את בזק לתת להם שימוש בתשתית שלה, וזה גרם לה להפסדים עצומים".

על הטענות שלפיהן קיבל סיקור אוהד תמורת אישור המיזוג של בזק ו"יס" השיב נתניהו: "אני בכלל לא אישרתי את זה. אני בסך הכל חתמתי חתימה פורמלית. את המיזוג אישרו ועדות שקמו עוד בתקופת כחלון".

נתניהו גם דחה את הטענות שהוא ומשפחתו זכו לסיקור אוהד באתר והביא עמו את ההוכחות כשהוא מציג לחוקרים את הכתבות מאותן תקופה. "אשתי קיבלה סיקור אוהד? 75% מהכתבות הן נגדה".

ראש הממשלה הציג לחוקרים הודעות SMS קשות ששלחה שרה נתניהו לרעייתו של אלוביץ', איריס. "אתם שוחטים אותי", "אתם שמאלנים", נכתב בהן בין היתר. "אם היה פה שוחד, למה שרה לא כתבה להם מה היא נותנת להם?", שאל נתניהו את החוקרים.

גם עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון העידו אתמול בפרשה.

בסיום החקירה נמסר מטעמו של נתניהו: "בפני ראש הממשלה לא הוצג היום שום דבר חדש. ראש הממשלה נתניהו מעולם לא עשה עסקה עם שאול אלוביץ' תמורת סיקור אוהד. להפך, לאורך שנים ראש הממשלה נתניהו סוקר בעקביות באופן עוין באתר 'וואלה'. סיקור שלילי זה הגיע לשיאו בשיטפון של כתבות ארסיות דווקא ערב הבחירות ב-2015, בניסיון לשכנע את הציבור להצביע נגדו. זה בדיוק פרק הזמן שבו מעלילים עליו שעשה כביכול את העסקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר