"המטרה" בחוק הגיוס

שטרן: שירות בצה"ל זה ערך עתיק לא פחות מלימוד התורה

במהלך דיוני וועדת הגיוס דרש ח"כ אלעזר שטרן כי בחוק תהיה הכרה לא רק בערך לימוד התורה אלא גם בערך השירות הצבאי • ח"כ מקלב השיב לו: "החוק הוא הסדרת מעמדם של לומדי התורה" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת הגיוס התכנסה גם הבוקר (רביעי) להמשך דיונים על החוק, בצל כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להיכנע לדרישת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולפנות לבג"צ לבקש ארכה בחקיקת החוק.

במהלך הדיון, דנו הח"כים על "סעיף המטרה" בחוק הגיוס, כאשר ח"כ אלעזר שטרן בא בטענות לח"כ אמסלם, יו"ר הוועדה לנושא הגיוס: "למה בנוסח החוק כתוב רק ערך לימוד התורה ולא אף מילה על ערך השירות בצה"ל? זה ערך עתיק לא פחות מלימוד התורה".

נציג הלשכה המשפטית של משרד הביטחון הסביר שהנוסח הנוכחי (של סעיף מטרת החוק) אינו עומד בקנה אחד עם מטרת החוק הרחבה, וח"כ דודי אמסלם ביקש מהייעוץ המשפטי של משרד הביטחון להביא נוסח אחר לסעיף המטרה, שיכיל את העקרונות הרחבים עליהם דובר לצד ערך לימוד התורה.

בתגובה לכך, הביע ח"כ אורי מקלב את התנגדותו לשינוי סעיף המטרה בחוק וטען כי הכנסת ערכים אחרים מקטינה את ערך לימוד התורה.

"אנחנו בבית המחוקקים ואחר כך בית המשפט יצטרך לפסוק על פי מה שאנו מחוקקים פה, אנחנו גם מסתכלים כל הזמן על מה בית המשפט העליון יגיד בנושא, חוק זה הוא הסדרת מעמדם של בני הישיבה בגלל שעכשיו אין הסדרה", הסביר מקלב, "לא היה סעיף מטרה באף חוק עד היום, גם הבג"ץ לא התייחס לזה".

מקלב הוסיף ואמר כי "אסור לשכוח שמשרד הביטחון שהביא את תזכיר החוק הביא סעיף מטרה אחד, הם לא חשבו על בית המשפט כמונו, הם (משרד הבטחון. י"כ) לא ישבו איתנו, וקבעו את הערך הזה ועל פיו הביאו את תזכיר החוק המסדיר את לומדי התורה - כי יש ערך ללימוד התורה, עכשיו אתם מכניסים עוד ערכים ואתם מקטינים את ערך לימוד התורה, קשה לנו הדבר הזה כי הכנסת הערכים אחרים מקטינה את ערך לימוד התורה בחוק".

לפי מה שמסתמן נוסח לשון מטרת החוק "לצמצם את אי השוויון בגיוס", ישונה לנוסח: "לעגן את הסדר דחיית שירות לתלמידי ישיבות אשר תורתם אומנותם, תוך הכרה בלימוד התורה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר