מחשש לטרור

צו עיקול זמני הוטל על 2 ספינות פלסטיניות

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הטיל עיקול על שתי ספינות פלסטיניות שעל פי ההערכות אמורות להיות מועברות לידי החמאס בעזה שיעשה בהן שימוש למטרות טרור (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחת הספינות שעוקלו (צילום: ארנסט גרט שמידט)

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים השופט משה דרורי אישר צו עיקול זמני כנגד הרשות הפלסטינית על שתי ספינות שעל פי החשד אמורות להיות מועברות לידי אנשי החמאס.

השופט התבסס בפסק הדין שלו על דברי שני מומחים, תת אלוף במילואים נועם פייג, שמילא תפקידים בכירים בחיל הים, ובהם האחראי על המודיעין וסגן מפקד החייל; וכן מר אריה דן שפיצר, שמילא תפקיד של יועץ לענייני ערבים במסגרת תיאום פעולה בשטחים.

מדובר בשתי ספינות ('פרידום' ו'קרשטיין')מתוך ארבע העוגנות בנמל נפולי שבאיטליה. שערכן נאמד בכ-75-150 אלף יורו כל אחת. הספינות יכולות לשמש גם לצרכים צבאיים של החמאס כגון הובלת לוחמים ימיים, פגיעה בחיל הים או ניסיון פיגוע במאגר תמר. כמו גם שימוש בספינות לאימונים של חיל הים החמאסי או שימוש בספינות למשט מחאה ימי.

התובעים בראשותה של עו"ד ניצנה דרשן לייטנר מארגון שורת הדין הביאו חוות דעת של מומחים שהסבירות היא שגם אם הספינות "יינתנו במתנה" לצופי היום של הנוער בעזה החמאס ישתלט עליהן שכן לדברי המומחים הוא "צמא" לכלי שיט.

השופט דרורי השתמש בפסק הדין שלו בשו"ת המבי"ט בסוגיית עיקול תכשיטי כלה גם קודם קניין, כדי להביא הוכחה כי ניתן לבצע עיקול גם על נכס עתידי דוגמת הספינות שעדיין לא הגיעו לידי החמאס.

השופט ציין, כי העיקול יחול רק בהגעת הספינות לנמל ישראלי וכי הוא לא מאשר את הבאתן של הספינות בכוח לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר