תאילנד

משאבת המים התקלקלה והמחלצים נמלטו

חילוץ הילדים מהמערה הסתיים בשלום, אך היום נחשף כי האירוע יכל להסתיים באסון כאשר משאבת המים התקלקלה והמערה הוצפה שוב כשמחלצים עדיין בתוכה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אמבולנס עם כמה מהמחולצים (צילום מסך)

מבצע החילוץ המוצלח בתאילנד כמעט הסתיים באסון: צוללנים שהיו מעורבים בפעולות החילוץ חשפו הבוקר (רביעי), כי זמן קצר מאוד לאחר חילוץ הנער האחרון, התרחשה תקלה במשאבה ששאבה מים מהמערה והביאה להשבתתה - מה שגרם לנחשול מים ועלייה פתאומית של מפלס המים במערה בצורה שסיכנה את המחלצים.

צוללנים ששהו במקום החילוץ סיפרו ל"גרדיאן" הבריטי, כי הם שמעו צעקות מפנים המערה ומיד לאחר מכן ראו את אנשי החילוץ שעוד נותרו בתוכה רצים החוצה. "הם צעקו משום שהמשאבה פתאום הפסיקה לעבוד והמים החלו להציף את המערה", סיפר אחד מהם.

חילוץ 13 הלכודים מהמערה היה הצלחה אדירה שכן הנערים יצאו ללא פגע, חלקם אמנם איבדו כ-2 ק"ג ממשקלם אך הם אינם סובלים מסימני חרדה או מהיפותרמיה כפי שחששו כוחות החילוץ בתחילה. הנערים, שחקני קבוצת כדורגל לנוער ומאמנם, עדיין מאושפזים בית החולים. תלמידי בתי ספר רבים מכל רחבי מחוז צ'יאנג ראי התייצבו הבוקר מול בית החולים שבו שוהים הנערים והריעו להם ולצוותי החילוץ.

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן אוצ'ה, בירך גם הבוקר על מבצע החילוץ המוצלח ואמר כי הוא "מעוניין להודות לכל מי שהיה מעורב במשימה". אוצ'ה הודיע שיארח חגיגה לכל המעורבים בחילוץ המורכב. "נעשה סעודה לכולם", הבטיח.

הקבוצה נלכדה במערה ב-23 ביוני כשגשמי מונסון הציפו את היציאה, ואילצו אותם לתפוס מחסה במעמקי המערה. שבוע וחצי לאחר מכן מצאו אותם שני צוללנים בריטים, בשלב שבו התקשו בתאילנד להאמין שיש סיכוי שהם עדיין בחיים.

אחרי שהקבוצה נמצאה התלבט חיל הים התאילנדי איך להוציא אותה מהמערה שהוצפה, שמכונה "המבוך" מחשש שהחילוץ יסתבך ויהפוך לאסון. ואחת ההערכות הייתה שהם יישארו במערה חודשים – עד לתום עונת המונסון.

החשש לא היה לשווא, ביום שישי נהרג אחד הצוללנים שהגיעו לחלץ אותם מחוסר חמצן, אך למרות זאת מבצע החילוץ המורכב נמשך. ביום ראשון כבר יצאה קבוצה ראשונה של ארבעה נערים מהמערה ואתמול במהלך היום הוא הושלם לחלוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר