משבר חוק הגיוס

רה"מ נתניהו ל'כיכר השבת': "הבחירות - תלוי בסיעה אחת"

במהלך תדרוך העיתונאים ברוסיה, נשאל רוה"מ נתניהו ע"י כתב "כיכר השבת" על משבר חוק הגיוס, פירט את האפשרויות, הצהיר כי "צריך לפתור את זה" ואת הסיכויים לבחירות הותיר בידי ליצמן (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בתדרוך העיתונאים (צילום: כיכר השבת)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שנפגש אמש (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, העניק הבוקר תדרוך לכתבים המדיניים בו סיפר על פגישתו המוצלחת עם פוטין ולשאלת כתב "כיכר השבת" התייחס גם למשבר סביב חוק הגיוס.

במהלך דבריו נשאל ראש הממשלה בנימין נתניהו על-ידי "כיכר השבת" באשר למשבר סביב חוק הגיוס והאם אנחנו בדרך לבחירות והשיב כי "הבחירות תלוי בחרדים, ובעיקר בסיעה אחת..." (ברומזו על ליצמן, סיעת אגודת ישראל. י"כ)

נתניהו לא הכחיש את הציטוטים בשמו על ביקורת חריפה שהעביר כלפי ההנהגה החרדית כביכול לא ניתן לסגור עימם דברים ואמר: "ביקורת על ההנהגה זו לא המילה הנכונה, אבל צריך לפתור את המשבר, ויש לנו עוד כמה ימים".

לדברי ראש הממשלה, "יש את האפשרות של בקשת דחיה מבג"ץ על החוק וזה מה שמסתמן כרגע, יש גם אפשרויות נוספות אולי להעביר את החוק - למרות שזה לא נראה כרגע".

נתניהו הוסיף בציניות: "בעבר, כשהייתי צעיר בן 46, הייתי מטפל בבעיות במקביל, כיום אני מעדיף לעסוק כעת בבעיות שנמצאות כרגע על השולחן (איראן. י"כ) ובהמשך השבוע לטפל גם בזה, אחרי שאחזור לארץ".

על תמיכת יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד בחוק הגיוס, נשאל ראש הממשלה ע"י "כיכר השבת", האם קיים 'דיל' עם 'יש עתיד' והשיב כי "אני לא מתאם עם לפיד ולא מחשב את הגיונות צעדיו".

על החקירות נגדו אמר ראש הממשלה כי "זה כלום, ביג נסינג, לא חידשו לי כלום בחקירה האחרונה".

ראש הממשלה סיפר על הפגישה עם נשיא רוסיה ואמר כי "הפגישה עם פוטין נקבעה למשחק הגמר. החלטתי להקדים אותה לאור התפתחות האירועים. בעיקר לקראת הפסגה עם טראמפ. הקדמנו בכמה ימים לטובת שימור ההבנות וחופש הפעולה הישראלי. זה בא לידי ביטוי שפעלנו בהמשך הערב. מרחב הפעולה נשמר וזו המדיניות וזה מקובל בצד הרוסי. תיאום ישיר בין הצבאות".

גורם ישראלי בכיר הוסיף כי "האתגר הישראלי הוא קודם כל סילוק הטילים שהם מכניסים לגולן כדי לתקוף אותנו. הם אומרים שהם רוצים להילחם בדאעש אבל מה הקשר בין תקיפת דאעש להצבת טילים שמגיעים לטווח של 700 קילומטר. זה צעד תוקפני נגדנו". לדבריו, "הטיעון הישראלי הזה מתקבל. לכן זה שולל את הטיעון המעשי שלהם ויוצר עליהם לחץ להוציא את כלי הנשק הללו מסוריה. ישראל מתואמת עם בעלת בריתנו הגדולה והחשובה ארה"ב".

לדברי נתניהו, "נפעל למנוע את חימוש חיזבאללה מלבנון דרך סוריה. הפלנו כלי טיס ותקפנו עמדות של הצבא הסורי שמי שמשתמש בו זה האיראנים. 40 שנה לא נורה כדור אחד מאמץ הגולן. לא נקבל את איראן ליד הגבול שלנו או בכל מקום אחר ברוסיה. רוסיה פועלת להרחיק אותם מהגבול זה בסדר אבל זה לא מספיק. במהלך הפעולות שלנו נהרגו חיילים סורים. אנחנו גם לא נאפשר כניסת פליטים לישראל".

נתניהו גילה כי "בסוף המשחק הזמין אותי ראש ממשלת קרואטיה למפגש של המדינות הבלקניות. לפני כן יהיה מפגש של המדינות הבלטיות בליטא. אולי קודם אסע לקולומביה".

באשר לתקיפה הישראלית בסוריה, אמר ראש הממשלה כי "אתמול בלילה פעלנו ונמשיך לפעול כפי הצורך".

על דברי הסנאטור לנדזי גראהם שצייץ כי לא כדאי לישראל לסכם דברים עם רוסיה בעניין סוריה היכולים לסתור את מדיניות ארצות הברית, הגיב ראש הממשלה כי הכל מתואם. לדברי נתניהו, ישראל מתואמת בכל הנושאים עם בת הברית הקרובה ביותר ארצות הברית וכי הכל נעשה בשיתוף פעולה מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר