"לא קיצוניים"

סלונים נגד דגל התורה: "מנהלים נגדנו קמפיין שקרי"

פרסום ראשון: גורמים בכירים בחסידות סלונים כועסים על דגל התורה, בעיקר בשל ציטוטים של ח"כ מהתנועה הליטאית נגד קיצוניות עמדת רבני החסידות בסוגיית "חוק הגיוס" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסלונים בכניסה לישיבת ה'מועצת' הדרמטית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: בחסידות סלונים מביעים הערב (חמישי) כעס רב על גורמים בדגל התורה, לדבריהם מנהלים קמפיין מתוזמר כנגד החסידות, במטרה להטיל את האשמה דווקא עליה, כביכול מנהיגיה הם אלו שהובילו להקצנה ולהתנגדות ל"חוק הגיוס" החדש.

הרקע לזעם זה, היא הידיעות שדווחו בשבועות האחרונים בכלי תקשורת רבים על הקצנת עמדת הנציגות החרדית לגבי החוק, כשרבים מפנים את האצבע לגורם הדומיננטי בנושא במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל: האדמו"ר מסלונים, ובעיקר בנו ראש הישיבה רבי משה ברזובסקי, שנחשב לבקיא בפרטי החוק, ולקיצוני בעמדותיו בסוגיה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי לדברי בכירים בסלונים, דגל התורה היא שעומדת מאחורי קמפיין זה, כשמטרתה לבודד את החסידות מכלל אגודת ישראל, ולטעון שרק הם בעלי עמדה מיליטנטית כלפי החוק, ואילו דעתם של אדמו"רים אחרים שונה לחלוטין.

בחסידות זועמים בעיקר על ציטוטים של אחד מחברי הכנסת של דגל התורה, בראיון לפרשן יעקב ריבלין ב'בקהילה', שהתייחסו בציניות גם להיסטוריה של החסידות כמי שעמדה מאחורי ההפגנות ב'פרשת עמנואל'.

רבי משה ברזובסקי, בנו הדומיננטי של האדמו"ר מסלונים (צילום: שוקי לרר)

"בניגוד לקמפיין החצוף והשקרי המתנהל בשבועות האחרונים בתקשורת, ולצערנו הרב אף בתקשורת החרדית, ובחלקו על ידי אישי ציבור האמורים להיכנע לגדולי ישראל", אומרים בכירים בחסידות, "כאילו חסידות סלונים והעומד בראשה הם אלו שקיבלו את ההחלטה ומובילים את ההתנגדות לחוק הגיוס - הדברים משוללים כל יסוד עובדתי".

לדבריהם, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קיבלה את החלטתה פה אחד, כשאת הנתונים הביאו בפניה גורמים שונים, ועל פיהם קיבלה ה'מועצת' את החלטתה.

"העומדים מאחורי קמפיין זה עושים זאת עקב רצונם לברוח מדיון אמיתי על ההבדלים בין חוק זה לקודם, שגרמו ל'מועצת' לקבל את החלטתה, וכנראה שיש להם סיבות טובות לכך...", הם מוסיפים בעוקצנות.

שורת המחץ ההחלטית של בכירי חסידות סלונים היא: "לא נראה שישנו יהודי שומר תורה ומצוות שאינו מסכים עם המשפט 'נעמוד מול כיתת יורים ולא נבגוד באלוקי אבותינו', כפי שמרן האדמו"ר שליט"א כתב במכתבו בפרשית עמנואל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר