החילוץ הושלם

מנוף ההרמה קרס: שמונה נלכדו; אחד נהרג

באתר תחנת הכח מעלה גלבוע: פועלים נפלו בבור אגירה עמוק, ככל הנראה במהלך שאיבה וניקוז. 8 פועלים עדיין לכודים, אחד הרוג. כוחות ההצלה כבר נמצאים במקום (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באב תשע"ח | 13.07.18
זירת האירוע (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

למרגלות הר הגלבוע באתר הקמת תחנת הכוח "אגירה שאובה" הסמוך לקיבוץ רשפים, קרס מנוף. כתוצאה מכך נלכדו מספר אנשים. צוות החילוץ של האתר יחד עם לוחמי האש פעל לחילוץ הלכודים שהושלם סמוך לשעה 10:30.

מפרטים ראשונים עולה כי 11 פועלים שהיו בבור נלכדו, 8 מתוכם חולצו ללא פגע, 2 מהם נפצעו באורח קל ואחד מהם, ככל הנראה, נמצא ללא רוח חיים.

מפקד תחנת עפולה סגן טפסר מיקי כהן מסר כי הבור בעומק של כ-50 מטר וכי הוא מקווה שבשעה הקרובה יחולצו כל הלכודים

חוקרי משטרת ישראל בשלב זה אוספים ממצאים וחוקרים את נסיבות הארוע בשיתוף חוקר העבודה ממשרד הרוחה. בשלב זה הוחלט על סגירת האתר עד לבירור פרטי התאונה

ממד"א נמסר כי בדקות אלו חולצו 2 פצועים, גברים כבני 30 בהכרה מלאה עם פציעות בגפיים, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים במסוק מד"א את 2 הפצועים לבי"ח העמק במצב בינוני. בדקות אלו נמשך החילוץ של הנפגע השלישי.

סגן מנהל מרחב גלבוע במד"א וויסאם זועבי שהגיע למקום בדקות הראשונות, סיפר: "הגענו למקום עם אמבולנסים ניידות לטיפול נמרץ ומסוק מד"א שנחת בסמוך, דיווחו לנו שבעת הנפילה היו במקום כ- 10 אנשים, 8 חולצו כשהם בהכרה מלאה והתהלכו, 3 שנפגעו מחולצים בדקות אלו, אנחנו ערוכים עם הציוד הרפואי הנדרש וברגע שהנפגעים יחולצו אלינו הם יקבלו טיפול מציל חיים ונפנה אותם לבית החולים".

נכון לשעה 10:15 על פי הדיווח שהו במקום בעת האירוע סה"כ כ-11 אנשים, עד לרגע זה חולצו לידי צוות מד"א חמישה נפגעים ששהו במקום בעת הארוע, בהם: גבר במצב אנוש , 2 במצב בינוני , 2 במצב קל.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח העמק בעפולה, את ארבעת הפצועים, בהם: 2 פצועים במצב בינוני יציב, בהכרה מלאה שפונו במסוק מד"א, מהם: צעיר כבן 18 עם חבלות בבטן ובגפיים, וצעיר כבן 19 עם חבלות כהות בגוף ופציעות בגפיים.

שני צעירים נוספים במצב קל פונו על ידי צוותי מד"א באמבולנסים לבית חולים העמק. שישה נוספים שככל הנראה לא נפגעו בדרכם לצוותי מדא שיבדקו אותם במקום.

המנהרה נבנית כחלק מפרויקט להפקת חשמל באמצעות אנרגיה שאובה - מערכת של מאגרי מים ומנהרות שבהן יוצבו טורבינות. בשעות השפל של צריכת החשמל נשאבים המים מהמאגר התחתון למאגר העליון. בשעות שבהן יש צורך בייצור חשמל, מוזרמים המים דרך המנהרות כלפי מטה, ומפעילים את הטורבינות שיוצרות את החשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר