החקירה נמשכת

האסון בתחנת הכוח: שלושה חשודים נעצרו

המשטרה עצרה שלושה חשודים ברשלנות באסון בתחנת הכוח אגירה שאובה בו נהרג אחד ונפצעו ארבעה. מעצר שני חשודים הוארך ואחד מהם שוחרר למאסר בית (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

האסון בתחנת הכוח: המשטרה פתחה ביום שישי בחקירה פלילית בעקבות האסון באתר הכוח "אגירה שאובה" הסמוך לקיבוץ רשפים, במהלכה נעצרו שלושה חשודים בגין חשד לגרימת מוות ברשלנות של אחד הפועלים במקום.

צוות החוקרים של משטרת ישראל חוקר בשיתוף עם חוקר העבודה מטעם משרד העבודה והרווחה. הצוותים הגיעו למקום אספו ממצאים וגבו עדויות מכלל המעורבים והעדים לאירוע, במסגרת זו, 9 חשודים עוכבו לחקירה ו-3 מתוכם נעצרו בגין חשד לגרימת מוות ברשלנות. בשלב זה הוחלט על סגירת האתר עד לבירור פרטי התאונה

שניים מהחשודים נעצרו עד ליום שני הקרוב 16.7.18 ועצור שלישי שוחרר בתנאים מגבילים ביניהם מעצר בית.

כזכור, ביום שישי, למרגלות הר הגלבוע באתר הקמת תחנת הכוח "אגירה שאובה", קרס מנוף שנשא סל ובו פועלים. כתוצאה מכך נלכדו מספר אנשים.

מתחקיר האירוע עלה כי כי 11 פועלים שהיו בבור נלכדו, חמישה נפגעים ששהו במקום בעת האירוע, בהם: 2 במצב בינוני, 2 במצב קל. אחד מהם, נמצא ללא רוח חיים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח העמק בעפולה, את ארבעת הפצועים, בהם: 2 פצועים במצב בינוני יציב, בהכרה מלאה שפונו במסוק מד"א, מהם: צעיר כבן 18 עם חבלות בבטן ובגפיים, וצעיר כבן 19 עם חבלות כהות בגוף ופציעות בגפיים. שני צעירים נוספים במצב קל פונו על ידי צוותי מד"א באמבולנסים לבית חולים העמק.

המנהרה נבנית כחלק מפרויקט להפקת חשמל באמצעות אנרגיה שאובה - מערכת של מאגרי מים ומנהרות שבהן יוצבו טורבינות. בשעות השפל של צריכת החשמל נשאבים המים מהמאגר התחתון למאגר העליון. בשעות שבהן יש צורך בייצור חשמל, מוזרמים המים דרך המנהרות כלפי מטה, ומפעילים את הטורבינות שיוצרות את החשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר