פסילת הראיות

ביהמ"ש העליון: הקטין מדומא ישוחרר לביתו

מכה לפרקליטות: בית המשפט העליון קבע כי הקטין מפרשת דומא, שנמצא במעצר כבר שנתיים וחצי, ישוחרר למאסר בית בביתו, לנוכח פסילת חלק גדול מהראיות נגדו (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

שופט בימ"ש העליון עופר גרוסקופף, דחה את ערר המדינה וסלל את שחרורו של הקטין ממשפט דומא ממעצר. זאת בהמשך להחלטה להביא לפסילת הראיות שנלקחו ממנו ב"אמצעים מיוחדים".

כזכור, הפרקליטות הגישה ערר לבימ"ש העליון כנגד החלטת בימ"ש המחוזי אשר הורה על שחרורו של הקטין למעצר בית בתנאים מגבילים קשים הכוללים איזוק ופיקוח, ערר אשר כאמור נדחה היום (ראשון) בידי בית המשפט.

עו"ד ציון אמיר מסר, כי "ללא ספק דחיית ערר המדינה ע"י בימ"ש העליון נעשתה כדין וכצדק. אמנם חלפו כשנתיים וחצי של מאבק משפטי ארוך ונוקב, אך יש להתנחם בשני דברים, האחד בשחרורו ממעצר, השני הקביעות אותם קבע בימ"ש על העינויים אותם עבר הקטין במהלך חקירותיו שכתוצאה מכך נפסלו ההודאות שנגבו באמצעים פסולים כאלו.

אני מקווה מאד שהפרקליטות תלמד ותפנים את העמדה שהובאה בהחלטות בימ"ש המחוזי וגם בבימ"ש העליון ותשקול את ביטול ההליכים או לפחות את חלקם המכריע המתנהלים כנגד הקטין".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הוסיף, כי "ערר המדינה טוב שלא היה מוגש כלל, והוא סימל רדיפה ואת המשך העינויים כנגד הקטין, ובעיקר העדר הפנמה ואי קבלה של הכרעת משפט הזוטא בידי הפרקליטות.

בימ"ש העליון מקבל את טענותינו, כפי שקבע גם בימ"ש המחוזי, וקובע כי החלטה של משפט הזוטא יוצרת כרסום של ממש בעוצמת הראיות בעיקר כלפי האישומים החמורים.

לאחר פסילת הראיות שהיווה את סיומו המוחץ של השלב הראשון במשפט זה, נתפנה כעת כאשר הקטין משוחרר עד לזיכויו המוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר