כניעה לטרור?

הפסקת אש? השרים ליברמן ובנט - התעמתו

בפתח ישיבת הממשלה התעמתו השרים ליברמן ובנט סביב הפסקת האש עם חמאס. במקביל, פרצו שריפות כתוצאה מבלון תבערה ובעזה נהרגו אב ובן מפיצוץ מסתורי (אקטואליה)

בנט וליברמן. ארכיון (צילום: Miriam Alster, Basel Awidat - Flash90)

בצל הפסקת האש עליו הודיע ארגון החמאס, שרי הממשלה מתקוטטים הבוקר (ראשון) בשאלה האם מדובר בכניעה לארגון הטרור.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בכניסה לישיבת הממשלה כי "עברנו סוף שבוע סוער ולגבי המשך השבוע חשוב להדגיש שאין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא כטב"מים ולא שום דבר".

לדברי ליברמן, "בסה"כ חמאס ספג מכה קשה, הושמדו מנהרות התקפיות, הושמדו אתרי ייצור ואתרי אחסון של חימושים. מבחינת מדינת ישראל, 90% מהרקטות או שנפלו בשטח פתוח או שמערכות כיפת ברזל הצליחו ליירט אותן".

"יחד עם זאת", הוסיף שר הביטחון, "אותן רקטות שכן פגעו בשטח ישראל וגם אותן אזעקות ואנשים שרצים לממ"דים או למקלטים, גם זו מציאות בלתי סבירה ואנחנו לא מתכוונים להשלים איתה. אני מקווה שבחמאס יסיקו מסקנות ואם לא יסיקו אז יצטרכו לשלם מחיר כבד".

לעומתו, שר החינוך נפתלי בנט תקף את הפסקת האש ואמר כי "משך שלושה חודשים אנחנו עדים לטרור אש של כאלף בלוני נפץ ותבערה על תושבי עוטף עזה. רק בימים האחרונים תושבי הדרום ספגו כ-200 רקטות. בתזמון שנוח לו חמאס מכתיב שעכשיו תהיה הפסקת אש.

"שיהיה ברור: הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה. אני ושרת המשפטים נתנגד בקבינט לכל הפסקת אש שמאפשרת לחמאס להתחמש מחדש ולהמשיך לשגר בלוני אש לעבר תושבי הדרום. הגיע הזמן לפעול".

השר לענייני מודיעין ישראל כץ אמר כי "ליברמן חייב להביא לקבינט הצעה לקביעת מדיניות ברורה מול עזה - מיטוט חמאס וחיסול הטרור או אי-פרדות מכל אחריות אזרחית ויצירת קו גבול עם הרתעה מלאה, כמו מול סוריה ולבנון. אין אופציה להמשיך במצב הקיים. זה לא הוגן כלפי תושבי עוטף עזה ופוגע בביטחון מדינת ישראל".

ב-ynet דווח בשם "מקורות ברצועת עזה" כי הפסקת האש כוללת הפסקת הפרחת בלוני נפץ ועפיפוני תבערה - אך לא באופן מיידי אלא בהדרגה.

ברצועת עזה דווח הבוקר על פיצוץ במבנה במערב העיר שהביא למותו של מפקד ביחידת הרקטות של גדודי חללי אל-אקצה בן 35 ובנו בן ה-13. לפי הערכות, ה]יצוץ אירע בעת שניסה לפרק נפל של צה"ל שלא התפוצץ.

יצוין כי במקביל להפסקת האש, פרצו הבוקר שלוש שריפות באזור ארז כתוצאה מבלון תבערה.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר כי "הסכם הפסקת האש שהושג עומד למבחן היום ובימים הקרובים. מבחינתנו הפסקת האש שהושגה חייבת לכלול הפסקה מיידית של טרור ההצתות, הפרחת הבלונים והעפיפונים ששורפים את שדותינו ומשבשים את שגרת חיינו. לא נסבול מציאות של טרור מכל סוג - לא ירי ליישובינו ולא הצתת שטחנו, כמו שאף מקום אחר בארץ לא היה מוכן לסבול. אנחנו סומכים על צה"ל, מגבים פעולותיו להבטחת ביטחון התושבים ומצפים מקובעי המדיניות להבטיח שקט ובטחון מיידי וארוך טווח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר