כמיליון שקל

קנס לעמותה תורנית: לא הפרישה פנסיה לעובדים

עמותה המפעילה מוסדות חינוך בבני ברק, לא הפרישה פנסיה לעובדיה כמחויב בחוק, ונקנסה בגין כך בכמיליון שקל על ידי שופט בית הדין לעבודה, שכתב: "זה משול לשליחת יד ע"י המעסיק לכיס העובד" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שכנת קרית הרצוג בבני ברק. אילוסטרציה (צילום מסך: Google Maps)

עמותת "מגדלות - המרכז לחינוך" נקנסה לאחרונה על ידי בית הדין האזורי לעבודה, לאחר שנחשף כי במשך שנים לא הופרשו תשלומי פנסיה לעובדים כפי שמחויב בחוק.

מדובר בעמותה תורנית שמרכזה בשכונת קרית הרצוג בבני ברק, שמפעילה מוסדות חינוך לגילאים השונים, לבנים ולבנות.

הקנס הוטל בעקבות חקירה של האגף הפלילי במנהל ההסדרה והאכיפה שבמשרד העבודה. בסיום החקירה הוחלט על הגשת כתב אישום נגד ראשי העמותה, ובהמשך כאמור הם נקנסו בסך 904,000 שקלים.

מכתב האישום עולה, העמותה "מגדלות - המרכז לחינוך" ומנהל העמותה עברו על חוק הגנת השכר ולא העבירו סכומים שנוכו משכרם של העובדים ליעדם.

"לא ניתן להפריז בחשיבותו של הערך הכלכלי שנפגע כתוצאה מביצוע העבירה", כתב השופט אורן שגב. "מדובר על סכומי כסף שנועדו להבטיח את זכויותיהם הסוציאליות והפנסיוניות של העובדים, אשר נוכו ממשכורתם ולא הועברו ליעדם. העבירה משולה לשליחת יד על ידי המעסיק לכיסו של העובד, תוך פגיעה ממשית בו ובזכויותיו האלמנטריות ביותר".

יצוין, כי על מנהל העמותה, צוריאל שטרית, נגזר קנס אישי נפרד של 40 אלף ש"ח, במסגרת הסכם טיעון שכלל את הודאתו בעבירה האמורה, תוך שהוא חותם על התחייבות עצמית על סך 226 אלף ש"ח שלא לבצע עבירה דומה בשלוש השנים הבאות.

במענה לפניית 'כיכר השבת', הגיב שטרית: "אני לא מכיר את המקרה"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר