"להפריד בין החיים"

נפרד מהסמארטפון? ההפתעה של פישל רוזנפלד

העיתונאי פישל רוזנפלד הודיע כי הוא משאיר את הסמארטפון מאחור ולא ישתמש בו מעבר לשעות העבודה • "החלטתי שהגיע הזמן להפריד בין החיים האישיים לעבודה" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
פישל רוזנפלד במשרדו (צילום: כיכר השבת)

האם העיתונאי פישל רוזנפלד מתחזק? בציוץ שפרסם הבוקר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כתב רוזנפלד: "‏מהיום, הסמארטפון נשאר במשרד. מחוץ לשעות העבודה - העולם מת!".

לאחר מספר דקות פרסם רוזנפלד ציוץ הבהרה נוסף: "‏חשוב לציין שזה לא 'טלפון כשר', רק ענתיקה לשיחות בלבד (סים רכב). כך שהשמועות על 'התחזקות' לא נכונות :)".

בשיחה עם 'כיכר השבת' מסביר רוזנפלד, כי מאחורי המהלך עומד שיקול מקצועי בלבד - ליצור הפרדה בין העבודה לחיים האישיים. "בעולם העיתונאי, כשנופל לך אייטם בשעות לא שעות, אתה רץ לכתוב כתבה - מה שמשאיר אותך בלי יום ובלי לילה. מדובר בשיקול אישי נטו".

"פניי לא לפרינט", אומר רוזנפלד, שפרש לפני כחודש מתפקידו כעורך הכלכלי ברשת 'קו עיתונות', במענה לשאלת 'כיכר השבת'. "אני דווקא עומד לקראת מינוי בתקשורת המקוונת וזה אכן ידרוש ממני שעות עבודה נוספות במשרד, בהיעדר הסמארטפון מחוץ לעבודה", הוא אומר, כשהוא מסרב לפרט את עתידו העיתונאי.

לא מדובר ברעיון חדש לרוזנפלד. בראיון שהעניק בעבר ל'כיכר השבת' ובו חשף את סיפורו המרגש הוא אמר: "אתה רואה היום זוגות נשואים שהבעל והאישה לא מתקשרים נורמלי. לא למדו איך לדבר אחד עם השני פנים מול פנים, הכל בהודעות. זה משפיע ושורף משפחות רבות. יש פרופסורים בחו"ל שעוסקים כל העת במחקר סביב בעיית ההתמכרות לסמרטפונים והמחשבים, וגם בבעיה שאנשים שוכחים איך מתנהלים בתקשורת בין אישית נכונה. זה הורס עסקאות וזה קטסטרופה".

לדבריו, העובדה שהציבור החרדי משתמש פחות בסמארטפונים - היא דווקא ברכה: "המגזר החרדי מפסיד הרבה דברים שעברו לדיגיטל ולא נהנה משירותים כאלה ואחרים, אך זה שאין הרבה סמרטפונים כמו בעולם הכללי - זה אחד הדברים הטובים שהציבור החרדי נהנה ממנו. מעבר לעניין הדתי, זה שומר על איכות החיים ועל תקשורת בריאה יותר".

"זה אמנם תחום העיסוק שלי" הוסיף פישל, "אבל אני כן לפעמים דואג שיהיו כמה שעות שהסמרטפון לא ייצא מהכיס, וזה אחד הדברים שאני עובד עליהם עם עצמי. הגענו למצב שאנשים יושבים יחד אבל חייבים לראות כל הודעה שנשלחת אליהם, זה גם חוסר דרך ארץ וגם הרס התקשורת הבינאישית".

"פגשתי לאחרונה חבר והוא סיפר לי בהתרגשות 'אין לי טוויטר יותר, התמכרתי והחלטתי שאני מסיר את האפליקציה לשלושה שבועות לפחות'. יומיים לאחר מכן הוא חזר לצייץ ואמר לי 'אני לא יכול בלי זה', אנשים הפכו את זה לחיים שלהם וזה דבר שצריך לשים אליו לב", אמר אז רוזנפלד ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר