ההקדשות הדתיים: בדרך להסדרה?

ההקדשות הדתיים בהנהלת בתי הדין הרבניים מצויים בליבת דיון ארוך שנים בין הנהלת בתי הדין לבין משרד המשפטים, המעלה לדיון נושאים של סטאטוס קוו, דת ומדינה וסמכויות בתי הדין הרבניים בישראל. בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין בכירי הדיינים בישראל לראשי לשכת עורכי הדין, נראה כי הדיון בדרך להסדרה (משפט)

ראשי לשכת עורכי הדין ביום העיון (באדיבות המצלם)

ביום עיון שנערך ביום חמישי האחרון (12.7) התקיים רב שיח לרגל סיום הקדנציה של עורך הדין רפי אסרף, כתפקידו כממונה ההקדשות בהנהלת בתי הדין.

כזכור, עו"ד אסרף מונה בתחילת 2015 לממונה על ההקדשות בבתי הדין הרבניים והיה ממונה על מאות נכסים בשווי של כמעט 3.5 מילארד ש"ח.

את יום העיון הנחה עו"ד דוד הלפר והשתתפו בו הדיינים הבכירים הרב עידו שחר והרב אייל יוסף, לצד בכירי לשכת עורכי הדין, עו״ד אפי נווה, ראש לשכת עורכי הדין, יו״ר ועד מחוז תל אביב, יו״ר ועדת האתיקה הארצית עו"ד מנחם מושקוביץ וסגן ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יוסף ויצמן. בדיון נטל חלק נציג הייעוץ המשפטי בבתי הדין הרבניים, עו"ד יצחק רוזנטל.

בכירי הדיינים ביום העיון. באדיבות המצלם

הרב עידו שחר חידד בין היתר, כי "יש להעמיק את הרגולציה על ההקדשות הדתיים בתוך הנהלת בתי הדין בשל האופי במיוחד של ההקדש הדתי וההשלכות של ההלכה על מנגנוני הרגולציה".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נווה, הדגיש את שיתוף הפעולה עם הנהלת בתי הדין ושיבח את מהפכת הרגולציה על ההקדשות בהנהלת בתי הדין.

הדור החדש של עורכי הדין, מצליח לעשות מה שהיה נראה עד לא מזמן כבלתי אפשרי ולחבר בין לשכת עורכי הדין ובכירי הדיינים בישראל כדי ליצור שיתוף פעולה שיוביל להסדרת ההקדשות הדתיים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר