בושה

הממשלה ביטלה כמעט לחלוטין את תמיכתה ב"יד שרה"

משרד הרווחה החליט כי יקצץ את הסיוע הממשלתי לעמותה המפורסמת, מכ-100,000 שקלים לכ-1,000 שקלים בלבד, שהם כ-2 שקלים בלבד לכל משוקם בארגון (חדשות, בארץ)

מבנה יד שרה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: זוזאנה ז'אנקו / פלאש90)

משרד הרווחה החליט להקטין השנה את התקציב שהוא מעביר לעמותה החרדית "יד שרה", שמטפלת באנשים עם מוגבלויות ומשקמת אותם, כך דווח ב-Ynet.

בהודעה לעמותה מסר המשרד, כי בשנת 2018 תזכה 'יד שרה' למימון עלוב של 1,069 שקלים עבור 458 פגועי ראש שהיא משקמת בחמישה מרכזים שלה בישראל. מדובר בסופו של יום בסכום מגוחך של פחות משני שקלים וחצי לשנה, עבור כל משוקם. מדובר בחולים שמטופלים לאחר שטף דם או תופעות קשות דומות, ואף הסכום הקודם - שעמד על כמאה אלף שקלים, אי בו די כדי לכסות את עלויות השיקום השנתית.

הארגון פרסם תגובה חריפה: "לא נדהמנו מהזלזול בהם ובנו, שהרי קשה לכאלו שאינם עושים למען החברה בישראל להבין מהותו של שיקום והחיות שהוא מעניק לאדם עצמו ולבני משפחתו". במכתב למשרד הרווחה תוקף מנכ"ל "יד שרה", משה כהן, "ניסינו לחשוב אם התכוונתם, כי בסכום המוצע על ידכם נקנה אולי לכל המשוקמים שוקו, וראינו כי גם זה אינו ניתן בסכום הנ"ל. אז עם הכבוד הראוי, אנו מציעים כי בסכום זה תרכשו עבורכם למשרד איזה גביע (מפלסטיק) שיהווה עבורכם סמל ועוצמה של המזלזלים בכבוד האדם וחירותו".

בתגובה פרסם משרד הרווחה, כי "חלוקת התמיכות בין העמותות מתבצעת לפי קריטריונים אובייקטיביים ומספר המטופלים בכל עמותה, ונעשית בשקיפות מלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר