מקומם

"מתייחסים למוגבלים בראש קטן": הטיול של נתנאל נהרס

חופשה שאליה נלקח צעיר בעל ניוון שרירים, בוטלה בשל מזוודה שהכילה ציוד רפואי • מטען למכונת הנשמה הוא שגרם למטוס להמריא ללא נתנאל ומשפחתו (חדשות בריאות)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

נתנאל, בעל ניוון שרירים קשה, נתקע עם משפחתו בנתב"ג והטיסה יצאה בלעדיו, לאחר שבאחת ממזוודותיו היה מטען למכשיר הנשמה.

נתנאל בן ה-19 הוא נכה משותק עם מחלת ניוון שרירים קשה. כדי לשמח אותו, החליטו הוריו לקחת אותו לטיול ביוון. מובן כי מסע שכזה מהווה פרוייקט לוגיסטי של ממש עבור הוריו, שעליהם להביא עימם מזוודות מלאות במכשור חיוני וציוד נחוץ. לצורך הטיול הושגו כל האישורים הנדרשים ונערכו הכנות במשך שבועות.

אך לפי פרסום הערב (ראשון) במהדורת "החדשות", הטיול המשפחתי לא יצא לפועל בשל תקרית לא נעימה. אחת מהמזוודות הרבות שהגיעו עם המשפחה, עוררה את חשדם של עובדי הביטחון בנמל התעופה. בתוכה היה מטען חיוני עבור מכשיר ההנשמה של נתנאל ובלעדיו לא ניתן היה לטוס, ולכן הורדה המשפחה מהמטוס והמתינה בשדה כ-12 שעות, כאשר המטוס ממריא בלעדיה.

ריקי, אמו של נתנאל תקפה את אל-על, "ככה מתייחסים למוגבלים? בצורה כזאת? זה ראש קטן". לדבריה, "מילאנו את כל הניירת האפשרית, אישור רופא. הם רצו פרטים על כל מכשיר והיינו בקשר תמידי עד שרופא אל על חתם על טופס ההטסה שלו". היא הוסיפה כי לא ידוע אם תוכל אי פעם להוציא אותו לטיול נוסף. "זה ילד שמבחינת תוחלת חיים אנחנו לא יודעים".

חברת התעופה הגיבה כי "לצערנו המשפחה בחרה לרדת מהטיסה, וזאת לאחר שרשויות הביטחון לא אישרו הטסת מזוודה אחת שנמצאה כחשודה מתוך 6 מזוודות". עוד נמסר, כי "אל על עשתה הכל מבעוד מועד כדי לארגן את טיסתו של הילד באופן שיספק את הצד הרפואי הלא פשוט, אבל אנו פועלים אך ורק על פי הנחיות הביטחון של מדינת ישראל. יצוין כי דאגנו למשפחה לטיסה חלופית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר