לאחר שנתיים

14 שנות מאסר למחבל שדקר את נירית זמורה

בית המשפט גזר 14 שנות מאסר וחצי מיליון ש"ח פיצויים למחבל שדקר לפני כשנתיים את נירית זמורה בגבה ופצע אותה אנושות. עורך דינה של זמורה: "זילות בדם יהודי" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

14 שנות מאסר ותשלום פיצויים של חצי מליון ש"ח נגזרו על המחבל שדקר לפני כשנתיים את נירית זמורה בגבה ופצע אותה באורח קשה.

כזכור, במהלך המשפט זוכה המחבל מניסיון לרצח והורשע רק בגרימת חבלה, כיוון שהסכין נשברה בתוך גבה של זמורה במהלך הדקירה ולפי השופטים לא ניתן להוכיח שכוונת המחבל הייתה לרצוח.

במהלך הקראת גזר הדין ישב המחבל וחייך. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמלווה את המשפחה מסר, "רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל ואת חוסר ההרתעה".

בפיגוע בצומת גוש עציון, נפצעה זמורה מדקירה בגבה. המחבל הגיע אליה בריצה כשבידו סכין, ודקר אותה במגרש המכוניות במקום תוך שקרא קריאות "אללה אכבר". שופטי בית הדין הצבאי פסקו שלא ניתן לקבוע כי דקר את זמורה על מנת לגרום למותה, וייתכן שהתכוון רק לפצוע אותה. תחילה הוגדר מצבה של זמורה בינוני - אך הוחמר לקשה עם הגעתה לבית החולים שערי צדק בירושלים ורק לאחר תקופה ארוכה היא התאוששה מהפציעה הקשה.

"מדובר בדקירה יחידה. נדירים המקרים שבהם הרשיע בית המשפט נאשם בעבירת רצח או ניסיון לרצח בגין דקירת סכין אחת, אף אם הביאה למותו של הקורבן. הטעם לכך נעוץ בקושי לקבוע קיומה של כוונה להמית כאשר מדובר במעשה דקירה אחד", אמרו השופטים.

"עקב שבירת הקת לא היה ביכולתו של הנאשם לשוב ולדקור את המתלוננת פעמים נוספות", טענו השופטים וכתבו בסיכום הדברים: "גם בעת ביצוע עבירת דקירה על רקע לאומני - יש להצביע על קיומה של כוונה להמית; ומשעה שמתעורר ספק אם עניין לנו בכוונה להמית דווקא או בכוונה לגרום לחבלה - פועל הוא לטובת הנאשם. כך נהגנו במקרה זה".

מיד עם הקראת הכרעת הדין, החלו זמורה ובני משפחתה לעורר מהומה באולם. "ההרגשה שלנו היא של זילות בדם יהודי", אמרה זמורה. "ברור לכל בר דעת - גם בהתבסס על עובדות - שהמחבל ניסה לרצוח. אין כאן שאלה. כבר שנתיים וחצי שאני מסתובבת עם 'סכין בגב'. אני מאוכזבת מהמערכת המשפטית, בעיקר מההרכב הזה של השופטים".

עו"ד חיים בלייכר שמלווה את המשפחה, מסר היום לאחר גזר הדין, "בעקבות תחשיב הנזק שהוגש אכן נפסקו פיצויים מעבר לפיצויים הפליליים הרגילים, אך עדיין לא פיצויים שמשקפים בכלל את הנזק האמתי. כאמור בפסיקות קודמות, לבית משפט צבאי יש הסמכות לפסוק פיצויים נזקיים, ועל כן תמוה מדוע לא טרחו השופטים לפסוק פיצויים הקרובים לשיעור הנזק גם על דרך האומדנא".

במסגרת ההליך הוגש על ידי עו"ד בלייכר תחשיב של הנזק אותו גרם המחבל לזמורה, על סך כחמישה מליון ש"ח. התחשיב כולל חישוב של פגיעה בה, כאב וסבל ופיצוי עונשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר