כ-3,000 ביצים שנחשפו להדברה הושמדו

מפקחי משרד החקלאות השמידו כ-3,000 ביצים שנחשפו לחומר הדברה והוחזקו ללא קירור, במושב אביבים בצפון הארץ. על המגדל נאסר לשווק ביצים עד להודעה חדשה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות משרד החקלאות)

במסגרת ביקורת רופאי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, במושב "אביבים" בצפון הארץ, נמצא בעל המקום מרסס את העופות כנגד טפילים חיצוניים, בחומר שאינו מאושר לשימוש בעופות, ושעלול לגרום להמצאות שאריות חומר ההדברה בביצים. בנוסף, אותן הביצים הוחזקו בלול באזור פתוח וחשוף לחומר ההדברה וללכלוך, בניגוד להנחיות משרד החקלאות הדורשות לאחסן את הביצים בקירור. לעומת זאת, בחדר הקירור של הלול, המיועד לאחסון הביצים, נמצאו מכלים פתוחים וסגורים של חומרי הדברה, ביניהם גם החומר האסור לשימוש בעופות.

במסגרת הפעילות, הושמדו כ- 3,000 ביצים שהיו חשופות לריסוס ועלולות לפגוע בבריאות הציבור. על המגדל נאסר לשווק ביצים עד להודעה חדשה.

ד"ר רם כץ מנהל מרחב צפון במערך בריאות העוף של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "ישנן הוראות מפורשות לאחסן את הביצים בחדר ממוזג ובטמפרטורה הנמוכה מ-20 מעלות צלסיוס. בנוסף, בעל המקום עשה שימוש בחומר הדברה האסור לשימוש בעופות, דבר המסכן את הביצים ועלול לפגוע בבריאות הציבור".

במשרד מבקשים להקפיד לרכוש ביצים במקומות מוכרים ולא מאנשים פרטיים העוברים בפתח ביתכם. בנוסף, יש להקפיד על רכישת הביצים באריזתן המקורית, כאשר היא סגורה באמצעות קופסה או ניילון נצמד ונקייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר