בגלל פריצות

התושבים החרימו והבריכה המעורבת נסגרה

שני הצדדים הפסידו: מאבק המיעוט החילוני בקרית ארבע שהצליח תחילה לכפות את פסיקת בג"ץ לפתוח את הבריכה גם לשעות מעורבות, הוביל לחרם הדתיים ולסגירה סופית (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הבריכה מושבתת (צילום אילוסטרציה: Hadas Parush/Flash90)

ההחלטה לסגור את הבריכה המעורבת בקרית ארבע, היא סופית. כך הבהירה היום (שני) הנהלת המתנ"ס המקומי.

כזכור, בקריה פרצה סערה בעקבות החלטת בג"ץ להיענות לעתירה של מיעוט החילונים במקום ולחייב להפעיל את הבריכה עם שעות מעורבות במהלך השבוע, דבר שנתקל בהתנגדות מרבית תושבים.

בימים האחרונים שיגרו למועצה מנהלי מתנ"ס קריית ארבע, הגוף שמפעיל את הבריכה, פירוט עם נתונים על גירעון תקציבי של כ-300 אלף שקל, בגינו הם הודיעו שאין ביכולתם לשאת עוד בעלויות תפעול הבריכה.

גורמים במתנ"ס הוסיפו וטענו, כי הגירעון נבע בחלקו מהוראת רבנים לתושבים שלא לחדש את המינוי לבריכה, בשל הפריצות בה בשעות המעורבות.

השבוע קיים ראש המועצה מלאכי לוינגר פגישה עם נציגי התושבים החילונים, ואמר להם כי נבחנות כל האופציות לגבי תפעול הבריכה. אחת מהן היא לסגור את הבריכה בגלל מחסור בתקציב, אפשרות אחרת היא לנסות ולמצוא מפעיל חיצוני חדש, פרטי, שככזה לא יהיה מחויב להחלטת בג"ץ.

כעת כאמור פורסם כי הוחלט סופית לסגור את הבריכה. "בעקבות קשיים כלכליים - הבריכה נסגרת" נאמר בהודעת המתנ"ס. "אנו מודיעים על סגירת הבריכה לפעילות החל ממחר בבוקר, יום שלישי ה' באב, 17.7. האחריות על המשך הפעלת הבריכה, עוברת לידי המועצה".

יצוין, המאבק סביב הבריכה מתנהל כשברקע מתקרבות הבחירות המקומיות. ראש המועצה לוינגר מנסה לאחד את היישוב בתמיכה בו, ולכן פתח אותה לשעות מעורבות בעקבות פסיקת בג"ץ. אלא שהמהלך גרר אחריו ביקורת קשה נגדו מהצד התורני ביישוב, שרואה בפתיחת הבריכה שבירת הסטטוס קוו במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר