דיון בכנסת

ליצמן: "בריאות הנפש היא סוגיה שאני מטפל בה באינטנסיביות"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הצהריים לסוגיית מצב בתי החולים הממשלתיים לבריאות הנפש ואמר: "בריאות הנפש היא סוגיה שאני מטפל בה באינטנסיביות" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (צילום: פלאש 90)

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ קיימה היום (שני) דיון בהשתתפות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בנושא מצב בתי החולים הממשלתיים לבריאות הנפש. וזה בהמשך לדו"ח מבקר המדינה.

במהלך הישיבה סיפר סגן השר ליצמן כי מספר מקרי הקשירות של מטופלים בבתי החולים ירד בכ-60%-70% בשנה האחרונה.

בפתח הידון אמרה ח"כ יחימוביץ': "מערכת הבריאות נמצאת בתת תקצוב, ייבוש והרעבה מזעזעת - אבל אם יש מסקנה אחת שאנו יוצאים איתה מהדיון היום היא שהיחס לפגועי הנפש איננה רק סוגיה תקציבית, ואפילו לא בריאותית: מדובר בסוגיה שיורדת לשורש המחויבות שלנו לכבוד האדם וחירותו, ולאחריותנו להעניק לאנשים החלשים ביותר בקרבנו צלם אנוש, ולא להפוך אותם לאפר ועפר".

ליצמן השיב: "בריאות הנפש היא סוגיה שאני מטפל בה באינטנסיביות. העברנו את הרפורמה בבריאות נפש, השקענו במערכת 400 מיליון שקלים על פני 4 שנים, ואני בדיונים על 300 מיליון נוספים. הגבלות על מטופלים (בידוד וקשירות) ירדו ב-60%.

"סיכמנו עם משרד האוצר על תוספת 150 מיטות לפסיכיאטריה, הוספנו 116 תקנים לאחיות, ו-150 תקנים לסטודנטים מתמחים בבריאות הנפש. זה מה שנתנו לנו – אבל זה לא מספיק לנו".

אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה: "מאז הרפורמה בבריאות הנפש אנשים רבים יותר מגיעים לפתחנו, בגלל החשיבות של מתן טיפול בקהילה. בשבוע האחרון מנהל מוגבלויות שכלית קיים ועדה בינמשרדית שהחליטה על קליטת מטופלים במעונות של משרד הרווחה. בנוסף, אנו במו"מ עם אברבנל על הקמת מסגרת חוץ ביתית לפגועי נפש וראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר