הפסגה בהלסינקי

פוטין וטראמפ נפגשו: "ביטחון ישראל יובטח"

במסיבת העיתונאים הראשונה שלהם יחד, הנשיאים טראמפ ופוטין התייחסו גם לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. "כן, זה מה שרציתי - שטראמפ ייבחר - אבל לא התערבנו" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן / טוויטר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיימו הערב (שני) מסיבת עיתונאים במהלך הפסגה שקיימו בהלסינקי, והתייחסו למצב בסוריה.

פוטין הצהיר כי הוא וטראמפ סיכמו להבטיח את קו הגבול בין ישראל וסוריה - על בסיס סיכומי הפסקת האש ב-1974. נשיא ארצות הברית אמר בהמשך מסיבת העיתונאים כי מדינתו עובדת יחד עם רוסיה להבטחת הביטחון הישראלי.

פוטין אמר במסיבת העיתונאים כי השיחות עם טראמפ היו "כנות ומועילות" - בדומה לפגישות עסקים. הוא ציין כי הצדדים לא היו תמימי דעים בנוגע לסוגיות שעלו, אולם השיחות היו "צעד בכיוון הנכון".

"אנחנו יכולים להתמודד עם אתגרים כמו טרור ובעיות כלכליות בעולם. השיחות משקפות את הרצון שלנו להחזיר את האמון. אני מקווה שעכשיו אנחנו מבינים זה את זה טוב יותר".

בתגובה למסיבת העיתונאים, בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו על "המחויבות העמוקה של ארה"ב והנשיא טראמפ לביטחון ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי בפגישתם של הנשיא טראמפ והנשיא פוטין. הידידות בין ישראל לארה"ב מעולם לא הייתה איתנה יותר".

נתניהו הוסיף כי הוא "מעריך מאוד את התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה ואת העמדה הברורה שהביע הנשיא פוטין בנוגע לצורך בקיום הסכמי ההפרדה בין ישראל לסוריה מ-1974".

במסיבת העיתונאים שקיימו השניים, עלה גם נושא ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב. פוטין נשאל על ידי אחד העיתונאים אם רצה בניצחון טראמפ בבחירות, והשיב: "זה מה שרציתי. כן", אולם הכחיש כל מעורבות רוסית: "רוסיה מעולם לא התערבה במערכת הבחירות בארה"ב, ולעולם לא תתערב".

טראמפ סירב לגנות את המעורבות הרוסית כביכול בבחירות, ואמר כי החקירה בנושא היא "אסון לארצנו". לדבריו, הוא ניצח את קלינטון - "בקלות", כדבריו - בזכות קמפיין מבריק ולא בשל העזרה הרוסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר