מפגש נדיר

"לבבי מאוד"; כשהאדמו"ר מגור ריגש את עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון

עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון ביקר במעונו של כ"ק האדמו"ר מגור, ויצא נרגש. בצאתו מהמפגש סיפר: "זה היה מעמד מיוחד מאוד, לבבי מאוד, עם הרבה חום בין אנושי" (חדשות, חסידים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מגור וחיים לוינסון (צילום: פייסבוק ובאדיבות המצלם )

עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון ביקר הערב (שני), לצד העיתונאי עקיבא נוביק, במעונו של כ"ק האדמו"ר מגור וזכה ליחס חם. בצאתו מהפגישה, שיתף לוינסון על התחושות מהמפגש עם אחד מגדולי המנהיגים החרדים, שלא ידע מי ה"אדם" שמשוחח אתו.

בעמוד הטוויטר שלו כתב לוינסון: "במשך שנים שמענו אגדות על החסידות הנוקשה והאדמו"ר המסוגר שנשלט בידי ליצמן. בעקבות שיחה בכנסת בה נאמר לי שהאדמו"ר יושב ומקבל כל מי שמגיע, החלטנו אני ועקיבא לנסות".

"הגענו לבית מדרש" משחזר עיתונאי 'הארץ': "החסידים קיבלו את פנינו במאור פנים. כולם רצו לעזור ולהדריך ולהסביר לאן ללכת ואיפה האדמו"ר יושב. האדמו"ר יושב בחדר קטן בסוף בית המדרש. חדר פשוט מאוד עם שלטים מודפסים שלא להכנס לכל מי שמשתעל או יש נזלת או חום".

לדבריו: "הגבאי היה חביב מאוד. חששתי שישאל אותי אם אני מחלל שבת כי ידוע שהאדמור לא פוגש מחללי שבת. לא שאל כלום. היה חייכן ומאיר עיניים ולא שאל כלום. הוא ביקש שנכנס אחד אחד, נגיד מה אנחנו רוצים ונמתין ללחיצת יד מהרבי שהיא סימן לברכה.

"לא היה אף אחד בתור שחיכה לרבי. בכניסה לחדר היו מספר ילדים שהגבאי ניסה לגרש אבל הם חזרו והציצו מי עם החולצה הורדה. עקיבא נכנס ראשון. מה שהיה בינו לבין האדמו"ר, מה דיברו על ליצמן ומה דיברו על חוק הגיוס - אם ירצה יספר. אני נכנסי אחריו. האדמו"ר יושב על כיסא פשוט עם שולחן פשוט".

על הרגעים בחדר עם האדמו"ר כתב לוינסון: "מה שידברתי עם האדמו"ר זה עניין פרטי. האדמו"ר הקשיב, התעניין, ואז לחץ לי יד סימן לסיום. זה היה מעמד מיוחד מאוד, לבבי מאוד, עם הרבה חום בין אנושי. בניגוד לאגדות שצריך את ליצמן להגיע לאדמו"ר כל אחד יכול לבוא להכנס ברחוב ירמיהו ולהתברך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר