מדינת היהודים?

החילונים נגד הקמת מקווה בירושלים: יפגע בצביון השכונה

ירושלים תשע"ח: תושבים יהודים משכונת גבעת משואה מתנגדים להקמת מקווה • הסיבה? חוששים שהקמת המקווה תוביל להתחרדות: "מנסים לקבוע עובדות המסכנות את אופי השכונה" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

תושביה החילונים של שכונת גבעת משואה בירושלים מתנגדים להחלטת העירייה להקים מקווה גברים בשכונה, מקווה שיבנה בשטח בית כנסתת. הסיבה: חוששים מהתחרדות והגעת חרדים לשכונה.

לדברי התושבים, קיים מקווה גברים בשכונה סמוכה, ומי שירצה לטבול שילך לשם. כמו כן, לטענתם, התושבים לא ביקשו את הקמת המקווה ולכן יש לבטל את המהלך. מנגד, בעירייה טוענים כי בניית המקווה מבוצעת בתיאום המנהל קהילתי ולבקשת תושבי השכונה.

במכתב ששלחו התושבים ופורסם ב ynet, כותבים התושבים למנכ"ל העירייה אמנון מרחב: "נדהמנו לגלות כי העירייה ממשיכה לתכנן, על אף היעדר הנחיצות ועל אף התנגדות כלל התושבים, מקווה לגברים. איננו מבינים מדוע מתעקשת העירייה להקים מקווה לגברים וזאת למרות שאף אחד מהשכונה לא ביקש זאת".

לדברי התושבים החילונים: "אנו חוששים ממאבקי כוח שישתלבו בשכונה בעקבות החלטה זו. המרקם העדין המרכיב את היחסים בין החילונים לדתיים בשכונה, שאחרי מאבקים נרגע עשוי להיפגע באופן בלתי הפיך מהחלטה זו".

חבר מועצת העיר איתי גוטלר, מסיעת ירושלמים, תקף: "קידום המקווה המדובר בניגוד לעמדת המנהל הינו הפרה בוטה של מרקם השכונה. יש גורמים בעירייה שמנסים לקבוע עובדות בשטח שמסכנות את אופי השכונה. אני קורא לראש העיר לעצור את העניין הזה ולעמוד לצד התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר