הרכבת מציגה:

כך ייראו הרכבות החשמליות החדשות • צפו

לקראת מהפכת חישמול רשת המסילות הצטיידה רכבת ישראל בכ-330 קרונועים חשמליים החדשים מדגם סימנס DDEMU, הראשונים יגיעו לישראל בשנת 2020 (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רכבת ישראל)

רכבת ישראל מציגה את העיצוב של הרכבות החשמליות החדשות מסוג Double Deck Electric Multiple Unit (DDEMU) מתוצרת סימנס שזכתה במכרז, ויפעלו בין היתר בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הפעילים שיעברו הסבה לחשמל בשנים הקרובות.

הקרונועים החשמליים יתווספו לצי הרכבות החשמליות שיכלול כמובן גם את הקטרים החשמליים החדשים וקרונות דו-קומתיים המוכרים. המכרז כולל רכש של כ-330 קרונועים, המכילים כ-1,700 מקומות ישיבה (וככפול מכך בעמידה), ומהווים גידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל, הכולל היום כ-520 קרונות. הקרונועים החשמליים יגיעו בסטים של שישיות ורביעיות, וניתן יהיה לחבר בין סטים שונים, כך שכל רכבת תוכל להכיל בין 4-14 קרונועים בהנעה עצמית חשמלית.

לקרונועים החשמליים הספק של 6,436 כוחות סוס (4,800 קילוואט) בתצורת הרביעייה, ו-8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט) בתצורת השישייה. כמו כן, משולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת.

בין היתר, יגיעו הקרונועים עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95 אחוזים; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; מערכת מצלמות במעגל סגור; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת און ליין את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

על פי תכניות רכבת ישראל, הקרונות הראשונים מתוכננים להגיע ארצה במהלך שנת 2020 ויפעלו, בין היתר, בקו המהיר לירושלים. הקרונועים שיסופקו, יתוחזקו על ידי החברה הזוכה במכרז, במוסך החשמלי שמוקם בימים אלה באשקלון.

לצד רכש הקרונועים החשמליים, הצטיידה רכבת ישראל בצי נייד חשמלי הכולל 62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של בומברדייר, הראשונים שבהם כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות ניסוי בקו המהיר לירושלים, וכן הסבה כ-300 קרונות דאבל דק קיימים לחישמול.

פרויקט הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות חשמליות, בעלות של כ-13 מיליארד ₪, הינו מגה פרויקט של רכבת ישראל, בעל משמעות תחבורתית ולאומית עצומה. הפרויקט, בקנה מידה שלא היה כמוהו ברכבת ישראל, כולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות ק"מ של מסילת הרכבת.

רכבת ישראל החלה בתהליך אסטרטגי של הסבת הרשת הרכבתית לחשמלית, במקום רכבות הדיזל הפועלות כיום, כאשר יתרונות הרכבות בחשמל, על פני דיזל, באים לידי ביטוי בהפעלת רכבות שקטות וידידותיות לסביבה, הגדלת מהירות הרכבות וקיצור בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת שדרוג יכולת ההאצה והבלימה וחיסכון משמעותי בתחזוקה ואנרגיה.

מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נערכת לאחד השינויים המשמעותיים ביותר שביצעה מיום הקמתה – הסבת רשת הרכבות לחשמל והפעלת רכבות נוסעים חשמליות. הפרויקט יביא לשינוי מוחלט בהפעלת הרכבות בישראל, והוא כולל שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה ברכבת. הקרונועים החשמליים החדשים, מהירים, שקטים וידידותיים לסביבה, יספקו שירות מצוין ליותר נוסעים, בקווים חדשים וקיימים, ויאפשרו לרכבת ישראל להמשיך ולהגדיל את מספר לקוחותיה, להעניק שרות מצוין ולהצעיד את התחבורה הציבורית לעידן חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר