עם בד לבן

"תעצרו": עשרות סורים התקרבו לישראל

"צבא אסד מתקרב אלינו, ואם תכניסו אותנו לא נשכח זאת לעולם": עשרות אזרחים סורים נואשים לעזרה התקרבו לגבול בגולן, ונעצרו בעקבות קריאות של חיילי צה"ל (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גבול סוריה (צילום אילוסטרציה: Gershon Elinson/Flash90)

עשרות סורים התקרבו היום (שלישי) אל הגבול בין סוריה לישראל בקוניטרה, חלקם תוך שהם מניפים פרטי לבוש בצבע לבן, לאות שפניהם לשלום.

חיילי צה"ל המוצבים בגבול צועקים לאזרחים הללו לעצור, והם אכן עצרו כ-200 מטר מהגבול - כך לפי דיווחי סוכנות הידיעות רויטרס.

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, צבא הנשיא אסד הצליח להשתלט על כ-90% משטח מחוז דרעא הסמוך לגבול, ובמהלך הקרבות השתלט על תל-אלחארה האסטרטגית מאחר והיא משקיפה על צדה הישראלי של רמת הגולן.

בנקודה המדוברת היה בעבר בסיס מכ"ם לנשק נגד כלי טיס, שנשלט בידי המורדים מאז שנת 2014. ביומיים האחרונים ספג המקום הפצצות כבדות מצד כוחות צבא אסד השונים, שממשיך להתקרב לאזור הגבול עם ישראל מאז שפתח בחודש שעבר במערכה לכיבוש דרעא.

פליט סורי שנמצא בקונייטרה, אמר אתמול ל-ynet: "אנחנו נואשים לעזרה ונמצאים בסכנת חיים ממשית. צבא אסד נמצא במרחק של שישה ק"מ מקוניטרה. אם תכניסו אותנו לא נשכח את זה לעולם. מקווים שתוכלו, ונמשיך משם למדינות אירופיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר