כנס מתמודדים

הידעתם? האינטרנט התחיל בכלל ככלי צבאי

כך הפכה הרשת של צבא ארה"ב - שנועדה לאפשר תגובה צבאית במקרה של תקיפה על בסיס גרעיני - לדבר הכי גדול במאה ה-20. לקראת כנס "מתמודדים": הנה ההיסטוריה של האינטרנט, בקצרה (מתמודדים)

(צילום: שאטרסטוק)

אינטרנט. כלי כל כך מדהים אבל גם כל כך מסוכן. מי חשב אי שם בשנות ה-60, כשצבא ארה"ב ייסד רשת ראשונית לתיאום בין בסיסי טילים גרעיניים, שבתוך שנים לא ארוכות היא תהפוך לדבר אולי הכי גדול במאה העשרים, ותחבר גולשים מכל העולם, תשתלט להם על החיים ותהפוך את הכל להרבה יותר קל, פשוט וגם מסוכן.

שמעתם נכון, האינטרנט החל בכלל כרשת מחשבים פנימית של צבא ארה"ב שנועדה על פי רוב הגרסאות, להביא בין השאר לתיאום בין בסיסי צבא גרעיניים, ותאפשר תגובה צבאית מבסיס אחד במקרה שבסיס אחר יותקף.

כעשרים שנה מאוחר יותר, הרשת הפכה לכלי עבודה אצל מדענים וחוקרים באקדמיה, בעיקר בכדי להזרים מידע ותוכניות למחשבים שהיו זמינים באותם ימים בעיקר באוניברסיטאות.

כמה שנים מאוחר יותר, הגיע טים ברנרס-לי, איש מחשבים שהמציא את שפת ה-HTML. בעשור הבא, כבר הופיעה רשת ה-World Wide Web (מה שאנחנו מכירים כיום כ-WWW) של ברנרס-לי. ברשת הזאת הופיעו קבצים שניתן היה להגיע אליהם דרך חיבור אינטרנט ונקראו "אתרי אינטרנט".

בהמשך, מארק אנדריסן המציא את MOSAIC, דפדפן שהפך את הגישה לרשת האינטרנט לקלה יותר, והציגה את הקבצים שהועלו לרשת בצורה ידידותית יותר למתשמש. מאז, דפדפנים חדשים נוסדו, מערכות הפעלה התעדכנו, הומצא הטלפון החכם, אתרי חדשות ותוכן עלו לאוויר, רשתות חברתיות כבשו מיליונים והשאר היסטוריה.

אז איך מתמודדים עם האינטרנט? הירשמו עכשיו (בחינם) לכנס "מתמודדים" של "כיכר השבת" ו"צריך עיון" | יום חמישי, ז' באב, מלון לאונרדו ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר