מעלה שאלות

תחקיר: המינויים של מקורבי ליצמן בבתי החולים בישראל

תחקיר של חברת החדשות מעלה שאלות על סדרת מינויים של קרובי משפחה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וחסידי גור למערך הרבנות והכשרות בבתי החולים בישראל. ליצמן: "אין לו קשר" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תחקיר של חברת החדשות שפורסם הערב (שלישי) מעלה שאלות לגבי שורת מינויים של מקורבי סגן שר הבריאות במערך ברבנות בבתי החולים בישראל. כך למשל עלה כי בית החולים "אסותא" באשדוד מעסיק מערך כשרות ורבנות, שכולו מורכב מחסידי גור - רב בית החולים, מתאם קשרי הקהילה ומשגיח הכשרות - כולם משתייכים לחצר החסידית של ליצמן.

בנוסף, התחקיר של חיים ריבלין העלה כי סגן השר ליצמן לא חתם על הסכם ניגוד עניינים כפי שנדרש לעשות שר או סגן שר בממשלה, ואמור "לחשוף את בעלי התפקידים שעשויים להיות בעלי זיקה לתחום עיסוקו של איש הציבור".

אחד מבעלי התפקידים בבית החולים מופיע בפרסומים כ"הרב ישראל", אולם בדירת חברת החדשות גילה כי מדובר בישראל ליצמן - אחיינו של סגן שר הבריאות. האחיין, יצויין, הכחיש קשר קרוב בינו ובין סגן השר ליצמן.

בבית החולים "משגב לדך" בירושלים, כך עלה מבדיקת חברת החדשות, מכהן רב שעלה לאחרונה מארה"ב, והוא, למרבה ההפתעה, גיסו של סגן שר הבריאות ליצמן. עוד עלה מהתחקיר כי אחיו של האיש החזק במשרד הבריאות, מוטי בבצ'יק, מונה לתפקיד רב בית החולים בלינסון בפתח תקווה.

בכיר במערכת הבריאות שצוטט בכתבה אמר כי "השר התקשר בעצמו או שלח את עוזריו להודיע לי את מי הם מבקשים למנות".

עוד עלה מהתחקיר כי רוב המינויים הם לתפקיד "מתאם קשרי קהילה" למגזר החרדי, אולם לפי בכיר במשרד הבריאות מדובר ב"נטו סידור עבודה". מרבית "מתאמי קשרי הקהילה" כלל לא מתגוררים בקרבת בית החולים, ולפי בכירים במשרד, רובם משתייכים לחסידות גור.

ליצמן מסר בתגובה לחברת החדשות: "לסגן השר ליצמן אין כל קשר למינויים אלה והוא אינו עוסק בשום מינוי פרסונלי מגזרי. מינוי מתאמי קשרי קהילה בקופות החולים ורבנים בבתי חולים הינה תופעה מוכרת זה שנים ארוכות, הרבה לפני שליצמן החל בתפקידו, וללא כל זיקה וקשר לחסידות גור ולקירבתם לליצמן. יש לדחות כל ניסיון לחבר בין מינויים כלשהם בבתי חולים לבין התערבות ליצמן למינויים אלו, שכן מדובר בהכפשות ללא בסיס וללא כל קשר למציאות".

"על כל עובד ציבור להבטיח שיהיה הסכם ניגוד עניינים, ובאשר למילוי השאלון על ידו - היועמ"ש יכריע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר