מהומה פוליטית

חיפה: "הרב" הקונסרבטיבי עוכב על עריכת חופות

בשעה 05:00 בבוקר דפקו שוטרים על פתח ביתו של דב חיון, "רב" קונסרבטיבי שבית הדין הרבני בחיפה התלונן נגדו בטענה כי סידר חופה ללא אישור, כפי שהחוק מחייב (משטרה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

המשטרה עיכבה הבוקר (חמישי) את 'הרב' דב חיון, בחשד לעריכת חופות קונסרבטיביות ללא אישור הרבנות הראשית. הרב שנחקר הצהיר, "אני עורך חופות ואמשיך לערוך חופות בישראל".

בסביבות השעה 05.00 לפנות בוקר (חמישי), הגיעו השוטרים לביתו של חיון בחיפה, ולקחו אותו בניידת המשטרה לתחנה כדי לבדוק את טענות בית הדין הרבני בעיר, כי הוא עורך חופות ללא אישור הרבנות הראשית. "מוקדם יותר השבוע זומן חיון לחקירה, אך הוא בחר שלא להתייצב במועד הנקוב", מסרה המשטרה והוסיפה כי "לאור זאת, נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר".

לדברי חיון: "הייתי צריך להפעיל קשרים אישיים על מנת להשתחרר בערבות". החקירה עצמה טרם התקיימה, והוא חתם על תצהיר שמחייב אותו להתייצב במשטרה בשבוע הבא.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חיון, המשמש כראש הקהילה המסורתית 'מוריה' בחיפה, תקף את המשטרה שלדבריו "נגררה להיות כלי שרת בידי בית הדין הרבני האורתודוקסי". מי שנרתם להציע סיוע משפטי לחיון, הוא עו"ד אורי רגב מעמותת 'חדו"ש - לחופש דת ושוויון'.

לדבריו של חיון, "יום עצוב לדמוקרטיה בישראל, אירן כבר כאן. אני עורך חופות ואמשיך לערוך חופות בישראל". בראיון לגל"צ טען חיון כי "אם צריך - אצעד בראש מורם לכלא. את המילה 'כשר' כבר לקחתם לנו, אז עכשיו גם 'כדת משה וישראל' אסור לי?!"

גם פוליטיקאים שונים ניצלו את המקרה כדי לתקוף את הרבנות הראשית ומשטרת ישראל. יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, אמר כי "המשטרה לא תהיה משטרת דת, שמופעלת על ידי רבנים שחוששים מתחרות".

אבי גבאי (צילום: גילי יערי / פלאש90)

ציפי לבני, יו"ר התנועה, קראה לעיכובו של חיון "טירוף". לדבריה, "‫את האושר על הפנים של הזוגות שערכתי להם טקס חתונה, אני לא אשכח. את האושר הזה הממשלה רוצה לקחת מאזרחי ישראל". יו"ר הועדה לביקורת המדינה, שלי יחימוביץ, מסרה כי "יש לקוות שהרבנות בחיפה תינזף קשות. הארוע הקשה מחדד את הצורך הדחוף בהנהגת נישואים אזרחיים, אשר חרפה שאינם קיימים בישראל".

מנגד, באיחוד הלאומי הגיבו בעד המהלך ואמרו כי "גם רבנים קונסרבטיביים מחוייבים לשמור חוק".

המשטרה מסרה בתגובה: "יודגש כי משטרת ישראל הינה רשות מבצעת, הפועלת רק בהתאם להוראות החוק (הרשות המחוקקת), ולהחלטות שיפוטיות (הרשות השופטת). מכאן ראוי, שכל טענה ביחס לנושא, תופנה לגורמים המחליטים ולא לאלו שמחוייבים על פי חוק לאכוף את אותן החלטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר