פרסום ראשון

שקד התערבה ו-130 נשים חרדיות לא יפוטרו

"הכנסת חרדים וחרדיות לשוק העבודה הוא אינטרס גדול של המדינה", מנמקת שרת המשפטים איילת שקד את החלטתה למנוע את פיטוריהן של כמאתיים נשים חרדיות באלעד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: שרת המשפטים איילת שקד עצרה היום (חמישי) את תכנית משרדה להפסיק פרויקט של סריקת מסמכים חשובים, משיקולים תקציביים. בכך הצילה שקד את פרנסתן של 130 משפחות חרדיות.

לפני כחודשיים הודיע משרד המשפטים לחברת גאודע על הפסקת ההתקשרות עמה לצורך סריקת מסמכים של המשרד, ההופכת אותם לממוחשבים. הסיבה לכך היתה נעוצה בקיצוץ שהתבצע במשרד המשפטים במסגרת תקציב המדינה לשנים 2018-2019.

נוכח אותו קיצוץ, המשרד כאמור נאלץ להפסיק מספר פרויקטים בהם התחיל, ואחד מהם היה כאמור הפרויקט של חברת גאודע שבחרה לפני כמה שנים לעשות צעד חשוב, כשהקימה משרדים בעיר אלעד ועזרה בכך לנשים חרדיות להשתלב בשוק התעסוקה בישראל.

חברת גאודה מבצעת עבודות עבור משרדי הממשלה נוספים, ביניהם משרד המשפטים, ובפרויק שלה באלעד מועסקות כ-200 נשים חרדיות בסריקת מסמכי ארכיון חשובים ביותר של המשרד.

שרת המשפטים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כבר כמה שנים שהפרויקט רץ, והנשים החרדיות העובדות בו מרוויחות בו משכורת - איתה הן יכולות לפרנס משפחה ובעל שיושב ולומד תורה במשך היום. המעסיקה הרשמית של הנשים, הוא משרד המשפטים, באמצעות גאודה.

כאשר החרב הכלכלית הונפה כאמור לפני כחודשיים על צוואר 130 העובדות, פנו שר הפנים אריה דרעי וחלק מהעובדות אל שרת המשפטים איילת שקד, בבקשה לעצור את הגזירה. היום מתברר כי שקד הבינה את הרצון לשמור על מקומות העבודה של הנשים החרדיות, לצד חשיבות הפרויקט, והורתה היום להמשיך איתו, כשהמשמעות היא שאותן נשים יישארו בעבודתן.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב להיענות שקד לפנייתו, וכתב: "הצלחנו למנוע את פיטוריהן של 130 נשים חרדיות בעיר אלעד בעקבות שיתוף פעולה עם השרה איילת שקד שנרתמה מיידית. חברה שמועסקת על ידי משרד המשפטים נאלצה לקצץ, מה שעלול היה להביא לפיטורי הנשים. פעולה מהירה ביחד עם השרה שקד גרמה להמשך עבודת הנשים. תודה לכולם".

שרת המשפטים איילת שקד, שהחליטה על הצעד המדובר בתיאום עם מנכ"לית משרדה אמי פלמור, אומרת ל'כיכר השבת': "הכנסת חרדים וחרדיות לשוק העבודה הוא אינטרס גדול של המדינה. לא אאפשר לפגוע במקומות עבודה אלו, לצד זה כמובן שמדובר בפרויקט חשוב להפיכת משרד המשפטים דיגיטלי ונגיש יותר לאזרח. שתי סיבות אלו מספיקות, כדי למנוע את הפסקת הפעילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר