ליברמן: "נצטרך לצאת למבצע צבאי נרחב"

שר הביטחון ערך ביקור בשדרות ושוחח עם התושבים שסובלים בשבועות האחרונים מירי רקטות לעבר העיר וכן מטרור העפיפונים. "מי שישלם את המחיר הם ראשי חמאס" (ביטחון)

(צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר (שישי) בעיר שדרות ונפגש עם תושבים. בדבריו שיגר ליברמן איום לראשי חמאס כי המשך הטרור יוביל את ישראל לצאת ל"מבצע רחב וכואב". "אנחנו משתדלים להיות שקולים ואחראים", אמר שר הביטחון, "אך ראשי חמאס בכוח מובילים אותנו למצב של אין ברירה, למצב שאנחנו נצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב לא למראית עין, אלא מבצע צבאי רחב וכואב".

ליברמן גם התייחס לביקורת החלקית הנשמעת שבגלל עפיפונים ובלונים לא יוצאים למלחמה: "כל בן אדם סביר שרואה את החורש הטבעי שרוף, זה אלפי דונם של שדות החקלאים שרופים, מבינים שהמצב הוא בלתי סביר. אנחנו באמת מתנהלים באחריות ובאיפוק, למרות שהבעיה האמיתית זהו השחיקה בהרתעה, שינוי במשוואה וכמובן תחושת הביטחון שהיא לא פחות חשובה מהביטחון עצמו ולהשלים עם מציאות כשבסוף שבוע האחרון התושבים בעוטף עזה נאלצו 20 פעם לרוץ למקלטים או להפוך הכנת ממ"ד לחלק בלתי נפרד מההכנות לשבת - דבר כזה אנחנו לא נקבל".

הדברים נאמרו בצל הניסיונות האמריקניים להתניע מהלך של סיוע בינלאומי לרצועה בתמורה להתנערות של חמאס מטרור העפיפונים ועצירתו המלאה.

"ברור לכולם שאף אחד פה לא מחפש הרפתקאות, מתנהלים באחריות אבל יחד עם זה גם בעוצמה וגם בחוכמה ואם ימשיכו להוביל אותנו למבצע רחב היקף, אז נלך למבצע רחב היקף, הרבה יותר כואב מצוק איתן. בסוף השבוע האחרון לפני שבוע הטלנו כמעט 50 טון חימושים אל אותם מרכזים אסטרטגיים של חמאס ואני חושב שהמסר מובן ואם לא הובן, אז נצטרך להמשיך", אמר ליברמן.

"מי שישלם את המחיר הם ראשי חמאס, אך לצערי גם תושבי עזה מן המניין יצטרכו לשלם את המחיר. לכן אני פונה לתושבי עזה קודם כל - תפעילו לחץ על חמאס לשנות את הכיוון, לשנות את המשוואה. אפשר לחזור למציאות אזרחית סבירה ולהקלות כלכליות בתמורה להפסקה מוחלטת של טרור ופרובוקציות על הגדר".

השר דחה את הדיווחים כאילו מתקיימת הידברות עם החמאס: "אין שום הידברות של חמאס. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם כל הרלוונטים, אם זה מצרים ואם זה שליח של האו"ם ואנחנו מבהירים את עמדתנו".

בצל ביקורו של ליברמן בשדרות, הבוקר אותר בלון תבערה בחצר בית שכונת גילה שבירושלים שבתחילה היה נראה כי הגיע מרצועת עזה, אך לאחר בדיקה ראשונית התברר, כי ככל הנראה מדובר בבלונים שהופרחו מהשכונה הערבית במזרח ירושלים 'בית ג'אלה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר