"להבעיר את האזור"

אישום: יהודי רצה לשרוף ערבים; "הם שורפים לנו"

חלק מהשריפות שהשתוללו לאחרונה בירושלים, הוצתו בידי דוד שרף שמטרה להעסיק את כוחות הכיבוי, כדי שלא יהיו פנויים להצתות שביצע נגד ערבים בשביל "להבעיר את האזור" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כיבוי שריפה בירושלים. ארכיון (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)

בבית המשפט המחוזי בלוד הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד יהודי, ואף הוארך מעצרו, בגין שורה של מעשי הצתה בירושלים שכוונו נגד ערבים.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז נגד דוד שרף (41) מאילת עולה, כי הוא החליט לפגוע באזרחים ערבים-ישראלים ולהצית את רכושם כנקמה על המצב הביטחוני השורר במדינה.

כמו כן, הוא הצית אש בשטחים פתוחים "במטרה להעסיק את כוחות הכיבוי ולמנוע מהן לתת מענה להצתות המכוונות שלו כלפי האוכלוסייה הערבית", נכתב.

תחילה, הצית שרף לפני כשבועיים חנות מזכרות בעיר העתיקה בירושלים. למחרת הוא התקשר לקרוב משפחה שלו וסיפר לו שבכוונתו "לשרוף ערבים" מפני שלטענתו "הם שורפים לנו". קרוב המשפחה הודיע על השיחה המוזרה למשטרה, ובשל כך עוכב שרף לחקירה במשטרה והורחק מממקום מגוריו למשך 15 ימים.

אך מתברר לפי הפרקליטות כי הוא לא נרגע: יומיים לאחר מכן הצית שרף שלושה מוקדים נוספים: צמחייה בסמוך לבתי מגורים נוספים בירושלים, שדה ליד בסיס צה"ל בנחל שורק ומטע זיתים בקרבת בית מגורים בשכונת בית צפפה בבירה.

"פוטנציאל הנזק הטמון במעשיו של המשיב", נכתב בבקשת המעצר של החשוד בהצתות, "מתעצם נוכח מיקומם של מוקדי ההצתה, לרבות בקרבת בסיס צבאי ובשדה קוצים המתלקח בקלות ובלב עיר, בין עוברי אורח רבים החולפים במקום. זאת ועוד, מסוכנותו של המשיב מתעצמת נוכח המניע למעשיו. המשיב בחר לפגוע באזורים הצמודים להר הבית ולעיר העתיקה, בכוונה מוצהרת להלהיב את הרוחות ולהבעיר את האזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר