מחאת התועבה

אוחובסקי: "אנחנו כועסים על ליצמן; נבוא לצעוד בבני ברק"

המחאה של ארגוני התועבה בעקבות חוק הפונדקאות ויוזמת החרם שמתגלגלת נגד החברות שנתנו גיבוי לכך מובילים להפניית זעם כלפי ליצמן תוך איום בעריכת צעדה בבני ברק "לשוויון זכויות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה בתל אביב, אמש (צילום: קובי ריכטר/TPS)

חוק הפונדקאות שאושר בכנסת לפני תום מושב הקיץ מאיים לגרום לסערה בקואליציה זאת לאחר הפגנת הענק שערכו אמש (ראשון) ארגוני התועבה בכיכר רבין בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע, כזכור, בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, תמיכה ביוזמתם של הארגונים הללו אולם חזר בו לאחר שסגן השר יעקב ליצמן איים להפיל את הממשלה באם יצביע בעד ההסתייגות אותה יזמו ארגוני התועבה.

בסביבת רה"מ כעסו על ליצמן שכן הדבר גרם לעימות מול חלק מחברי הליכוד שביקשו לתמוך בהסתייגות, אולם בסופו של דבר בחר נתניהו להצביע נגד ההסתייגות עם הבטחה נוספת להצביע אחרת כשיוגש תיקון.

כעת מחריפים בארגונים הללו את איומיהם וטוענים כי האשם האמיתי בחוק שעבר הינו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. גל אוחובסקי מראשי הקהילה התראיין הבוקר לתחנת הרדיו גלי צה"ל שם הבהיר: "אנחנו נלחמים נגד ליצמן".

אוחובסקי איים כי אם יהיה צורך בשנה הבאה הם יקיימו צעדה גם בבני ברק. "נתניהו עצמו אינו נגדינו אבל החרדים הם אלו שמניעים אותו", טען אוחובסקי.

יצויין כי על פי דיווחים בכלי התקשורת רה"מ מהרוח הציבורית שבעד הארגונים ובכוונתו לפגוש את נציגיהם בימים הקרובים לשיחת פיוס והבהרה.

ההפגנה בתל אביב, אמש (צילום: קובי ריכטר/TPS)

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר גל אוחובסקי כי "אנחנו כועסים על ליצמן. אין שום סיבה שלא יוכלו לעשות פונדקאות, ואין סיבה שלא יאפשרו לנו סוג של נישואים או ברית זוגיות. נמאס לנו שהדתיים משתוללים. לא יכול להיות שאני לא יכול להתחתן בישראל ואצלכם שולחים לטיפולי המרה, דבר שלא חוקי בכל העולם המערבי".

אוחובסקי מוסיף ומאיים כי "אם תמשיכו למנוע מאיתנו שיוויון זכויות נבוא לצעוד אצלכם בבני ברק. אנחנו אזרחי המדינה הזאת ונמאס לנו לשתוק ולהיות מושפלים. בארצות הברית גם היהדות האורתודוקסית האמריקאית כבר מקבלת אותנו שנים. תתקדמו".

בתוך כך גובר הזעם החרדי על הגיבוי שניתן על ידי חברות מובילות במשק לאותם ארגונים משוקצים ויוזמת החרם כנגדם הולכת וצוברת תאוצה. "לא ניתן את הלחי השניה למי שיפגע בנו ובערכי התורה הקדושה", אומרים עסקנים חרדים.

חשיפת "כיכר השבת"

בעיתון "גלובס" צוטטה היוזמה בהרחבה שם נכתב כי "באתר "כיכר השבת" פורסמה ידיעה תחת הכותרת "יוזמה חרדית לחרם חברות: 'מתייצבות לצד ארגוני התועבה'", תוך שהם מצטטים את גורמי החינוך שפועלים להובלת החרם.

במקביל, ברשתות החברתיות צצות יוזמות רבות להחתמת עצומות נגד החברות שנתנו גיבוי למהלך.

ב"גלובס" נחשף כיצד נולדה המחאה של ארגוני התועבה. ענת ביין-לובוביץ' חשפה כיצד יועצי תקשורת ועיתונאים הוכנסו בסוד העניין והפעילו לחץ על חברות במשק.

"על מי שלא הסכים, הפעלנו לחץ מאסיבי באמצעות האנשים בקבוצה. התקשרנו למנכ"לים, לסמנ"כלים, לדוברים. אמרנו להם 'נדאג לעדכן בתקשורת שאתם לא איתנו'. היה מספר מצומצם של חברות שהיה צריך להילחם מולם בצורה הזאת. רוב החברות יישרו קו. מרגע שזה התחיל להתגלגל כדבר נכון - נולד מומנטום. חברות התחילו להתקשר אלינו וביקשו 'תכניסו אותנו לרשימה'. כשההסתדרות יצאה עם מכתב התמיכה הבנתי שנפל דבר. הייתי עם דמעות בעיניים", סיפר אחד המעורבים ל"גלובס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר