פיצול חרדי?

דגל התורה נגד דייטש: "אסור ללכת לעוד הימור בירושלים"

בכינוס דגל התורה הערב מתח ח"כ משה גפני ביקורת על מועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים. בכירים נוספים ב'דגל': "פעם אחת כבר הפסדנו בבירה, אסור ללכת להימור נוסף" (בארץ)

אבי רבינא וישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשע"ח | 25.07.18
ח"כ משה גפני ומועמד אגודת ישראל יוסי דייטש (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל )

בכירי תנועת דגל התורה התכנסו הערב (רביעי) בבני ברק לסיכום מושב הקיץ בכנסת ולהיערכות לקראת הבחירות המונציפליות ברשויות המקומיות. במרכז הישיבה: מתקפה של ח"כ משה גפני נגד מועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה שורר מרמור על הסיעה האחות אגודת ישראל, בגין פעילות עצמאית שלה בנושא חוק הגיוס והבחירות לרשויות המקומיות.

"אנחנו שותפים למפלגה ושותפים לדרך. היה כבר כיוון משותף בנושא חוק הגיוס כשכל ראשי המפלגות החרדיות היו שותפים לו ולפתע ב'אגודת ישראל' החליטו להכריע לבד באופן עצמאי". נאמר בכינוס.

עוד נאמר: "זו לא דרך. יש פה עוד מפלגות וחייבים לעשות הכל בהידברות ולא ללכת האחד על הראש של השני. לא ייתכן מצב בו מסכמים משהו מראש ולפתע כל אחד עושה דין לעצמו".

נאומו של דייטש ופנייתו לדגל התורה (צילום: משה וינגרטן)

נציגים נוספים חידדו את הדברים: "כל הכוח של הנציגות החרדית בממשלה ובכנסת היא כיוון שאנו פועלים יחד במקשה אחת, אבל כעת הכל עלול חלילה להתפורר. עתיד עולם התורה והיהדות החרדית מונח על כף המאזניים ואי אפשר שכל אחד יפעל לבד".

גפני טוען: "לא התייעצו איתנו"

ל'כיכר השבת' נודע כי בשלב זה של הכנס, שילב יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני גם ביקורת על החלטת אגודת ישראל להכריז באופן חד צדדי על מועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים: "מקובל בין שותפים לדרך שקודם מתייעצים יחד, בודקים לעומק את כל האפשרויות ואז מגיעים להכרעה משותפת. לא ייתכן שסיעה אחת תקבע שם של מועמד וכולם יצטרכו ליישר קו זאת ללא התייעצות מוקדמת".

יוסי דייטש עונה לשאלת 'כיכר השבת', לאחר ההכרזה על מועמדותו (צילום: כיכר השבת; תמונה ראשית: יונתן זינדל, פלאש 90)

נציגי 'דגל התורה' הצטרפו לביקורת וטענו כי קודם כל מן הראוי היה לבדוק בכלל האם אכן ראוי ונכון להריץ בכלל מועמד חרדי לראשות העיר ולבדוק לעומק את סיכויי הדבר. "אסור ללכת להימור נוסף. פעם אחת היהדות החרדית הפסידה כבר בירושלים". אמרו והוסיפו: "וגם אם כן מי אמר שזה חייב להיות דווקא נציג אגודת ישראל?".

כמו כן, במהלך הישיבה נשמעו איומים שכבר עלו בעבר לדיון על שולחנם של בכירי התנועה, להתמודד בנפרד מאגודת ישראל ברשויות המקומיות. בעיר בית שמש התמודדו בקדנציה האחרונה הסיעות החרדיות בנפרד. כעת, בכירים במפלגה העלו אפשרות לעשות זאת גם בערים ירושלים, בני ברק ובמקומות נוספים. ההכרעה הסופית תתקבל בבתי גדולי ישראל.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי במהלך הכינוס העלו הנוכחים את הדרישה לקיים את ההסכם מול "שלומי אמונים" בעיר אלעד ולהריץ מועמד מטעמה לראשות העיר. חברי ההנהלה דיברו על כך שיש למצוא שם ראוי שיהיה מתאים לנהל את העיר, והחליטו לקדם את הנושא.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש (צילום: יעקב נחומי)

באשר לעיר בית שמש, שוחחו הנציגים על המשא ומתן שנתקע והבהירו כי דרישת דגל התורה לקבל לידיה את תיק החינוך הינה רצינית ביותר.

"התיק היה בידינו בעבר ואנחנו דורשים לקבל אותו כעת שוב. אין שום סיבה שלא יתחשבו בציבור הליטאי כיאות לגודלו האמיתי ויכבדו את דרישותיו", אמרו בדגל.

בכינוס השתתפו בין היתר: רבני התנועה, הגר"י אפרתי והגר"נ זוכובסקי, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ונציגי התנועה מרחבי הארץ אברהם רובינשטיין, יצחק פינדרוס, מנחם שפירא, אליעזר סורוצקין, ישראל גולומב, משה שיפמן, איצ'ה רייך, אליעזר ראוכברגר, מרדכי בלוי, אברהם דייטש, אורי יפה והרב מוטל'ה קרליץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר