התחממות בדרום

במהלך הלילה: 9 שיגורים מרצועת עזה; יירוט לכיפת ברזל

במהלך הלילה זוהו 9 שיגורים מעזה. לפנות בוקר, 'כיפת ברזל' יירטה שיגור נוסף. שאר השיגורים נפל בשטח הרצועה ובשטחים פתוחים • חמאס: "העלינו את רמת הכוננות, ישראל תשלם מחיר" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
"כיפת ברזל" בפעולה (צילום: פלאש 90)

תשעה שיגורים זוהו במהלך הלילה והבוקר משטח רצועת עזה. לפנות בוקר (חמישי) הופעלה אזעק צבע אדום במועצה האזורית אשכול, דובר צה"ל מסר כי מערכת 'כיפת ברזל' יירטה את השיגור.

בצה"ל מסכמים: "סך הכל זוהו במהלך הערב והלילה תשעה שיגורים מרביתם לעבר שטחים פתוחים סמוכים לגדר המערכת".

בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעו הבוקר: "אנחנו מעלים את רף הכוננות בקרב לוחמינו לדרגה הגבוהה ביותר".

ההתחממות האחרונה החלה לאחר שקצין צה"ל נפגע מאש צלף פלסטיני, בסמוך לגבול הרצועה. מתחקיר ראשוני עולה כי כוח צה"ל הגיע למקום, במטרה לטפל בהפרת סדר של ילדים בקרבת הגדר, ובאותו רגע נפתחה לעברו אש צלפים מכיוון עזה, שפצעה את הקצין באורח בינוני.

דובר צה"ל עדכן כי "באירוע הירי שהתרחש מוקדם יותר הערב בדרום רצועת עזה נפצע קצין צה"ל באורח בינוני. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצות ביטחונית טלפונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל, בעקבות האירועים הביטחוניים, גם בצפון.

בעקבות התקרית, יצא הערב צה"ל למתקפה נגד עמדות חמאס לאורך רצועת עזה, בירי ארטילרי.

במקביל, בעזה דיווחו על לפחות שלושה הרוגים כתוצאה מהתקיפה הישראלית, ועל עוד מספר פצועים. בשל כך אמר דובר חמאס פאוזי ברהום: "ההיקף של ההסלמה הזו על עזה משקפת את כוונותיה של ישראל להרוג. הנהגת הכיבוש צמאת הדם מבצעת פשעים שאי אפשר לשתוק עליהם. ההתנגדות לא תוותר על חובתה להגן על העם הפלסטיני ותגיב על התוקפנות הזו".

גם בג'יהאד האיסלאמי הגיבו לאירועים והודיעו: "הפשע שישראל ביצעה היום ברצועת עזה לא יעבור ללא עונש. אנחנו בוחנים את כל אפשרויות התגובה לפשע זה. על האויב לדעת כי ההחלטה על פתיחת מערכה וסיומה לא נמצאת בידו. אנחנו דבקים במשוואה - ירי יענה בירי".

מדובר צה"ל נמסר: "תקפנו באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של ארגון חמאס לאורך רצועת עזה, בתגובה לירי מחבלים לעבר כוח בדרום רצועת עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר