דרום אפריקה

אלפי נוצרים למען החזרת השגריר לישראל: 'אוהבים אתכם'

למעלה מ-5,000 אזרחים הפגינו בקריאה לממשלתם לחזור ליחסים דיפלומטיים עם ישראל, לאחר החזרת השגריר בחודש מאי בעקבות האירועים בגבול עזה (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
דגלי ישראל ודרום-אפריקה (צילום: shutterstock)

למעלה מ-5,000 אזרחים נוצרים הפגינו אתמול (רביעי) בעיר פרטוריה שבדרום-אפריקה, למען החזרת היחסים הדיפלומטיים על ישראל, כך מדווח ה-J-post.

כזכור, בעקבות המהומות שפרצו בגבול עזה עם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, החליטה ממשלת דרום-אפריקה להחזיר את השגריר שלה מישראל. ישראל הסתפקה בזימון השגריר הדרום-אפריקאי לשיחת נזיפה. הקהילות היהודיות הביעו כבר אז את אכזבתם מניתוק היחסים, אך כעת מצטרפות גם הקהילות הנוצריות למחאה, בדרישה להשיב את היחסים על כנם.

"אתם (הישראלים) אהובים בדרום-אפריקה", נאם רברנד קנת' משאו, מנהיג המפלגה הדמוקרטית האפריקנית-נוצרית במדינה. לדבריו, "אלו שסיפרו לכם שדרום-אפריקה נגדכם, טועים. יש מיליוני נוצרים דרום-אפריקנים שאוהבים אתכם. אלו ששונאים אתכם הם מיעוט".

יונתן רזאל שר עם נערים דרום-אפריקאיים (צילום: יח"צ)

גם מנהיג מפלגת 'קונגרס העם', מסיואה לקוטה, קרא להשבת השגריר למשרדו בתל אביב. לדבריו, "דרום-אפריקה לא צריכה להציג עמדה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. איננו יכולים לתמוך בצעירים המשתמשים במדינתנו כדי לתקוף את ישראל", אמר.

מי שהשתתף בהפגנה הוא רבה הראשי של דרום-אפריקה, הרב וורן גולדשטיין, שהודה לכל המשתתפים ולכל תומכי ישראל. בהמשך בירך הרב גולדשטיין את המפגינים בברכת כהנים.

"תמיד ידענו שלישראל יש ידידים רבים בדרום-אפריקה", נמסר משגרירות ישראל בדרום-אפריקה, בהודעה לכלי התקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר