המאבק בישיבת גור

נקבע: הצו לפירוק פא"י יהיה זמני בלבד; "כדי להבריא"

המאבק בין פא"י לחסידות גור: השופטת עירית וינברג־נוטוביץ' קבעה כי פא"י תמשיך לפעול כ'עסק חי'. אם כי, ימונו שני עורכי דין כדי שיתקנו מספר ליקויים טכניים באגודה (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בניין ישיבת נזר ישראל (צילום: גוגל מפות)

העתירה שהגישו גורמים המזוהים עם חסידות גור לפירוקה המוחלט של הסתדרות פועלי אגודת ישראל (פא"י), על רקע מאבקה של פא"י בפלישתה של ישיבת גור 'נזר ישראל' למבנה השייך לפא"י בראשון לציון, נדחתה אמש (רביעי) על ידי בית המשפט המחוזי.

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ' הוציאה צו פירוק זמני בלבד לפא"י, תוך שהיא קובעת כי זו תמשיך לפעול כ'עסק חי', כלשונה, אם כי ימונו שני עו"ד לבעלי תפקיד, לשם תיקון מספר ליקויים טכניים באגודה.

בין הליקויים הטכניים המדוברים, וינברג-נטוביץ' קבעה כי לאור העובדה שלא קויימו בחירות מאז המועד האחרון לקיומן, לפני ארבע שנים, יתקיימו בחירות חדשות. כמו כן, פא"י שהינה כיום אגודה עותמאנית תהפוך להיות עמותה, מהלך פורמלי שלכאורה לא אמור להשפיע על פעילותה של פא"י.

במקביל לכך, בניגוד לבקשתם של העותרים המזוהים עם גור, וינברג-נטוביץ' דחתה את הצו לעיכוב מתן פסק דין בתיק המתנהל לפינוי ישיבת ״נזר ישראל״ של גור מהמבנה של פא״י בראשון לציון, ופסק הדין בנושא עתיד להתפרסם בשבועות הקרובים, זאת בזמן שבדיונים בנושא בבית המשפט, השופט ביקר קשות את התנהלותה של גור - מה שהוביל, ככל הנראה, למהלך המשפטי האחרון, שכשל.

חנוך ורדיגר, מזכ"ל הסתדרות פועלי אגודת ישראל, מסר בתגובה כי "קיבלנו לידינו את פסק הדין ואנו לומדים אותו. אנו שמחים על-כך שהבקשה לפרק את האגודה, ששורשיה נטועים היטב בעבר בהווה ובעתיד של מדינת ישראל, נדחתה. האגודה תהפוך לעמותה ותקיים בחירות, שלאחריהן ההנהלה שתיבחר תחזור לנהל את ענייני האגודה, במבנה החדש שלה, כעמותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר