תצא לחופשי

תתקבל בכבוד: עאהד תמימי תשתחרר לביתה

עאהד תמימי, הצעירה הפלסטינית שהורשעה בתקיפת חייל ובאישומים נוספים, תסיים ביום ראשון הקרוב לרצות את מאסרה, ותגיע אל מכריה ומעריציה ברחוב הפלסטיני (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההכנות לקבלת הפנים ל"גיבורה" (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, שהורשעה בתקיפת חייל ובשלושה אישומים דומים, תשוחרר ביום ראשון הקרוב מהכלא בתום שמונה חודשי מאסר.

על פי החלטה זו של שירות בתי הסוהר היום (חמישי), תמימי תסיים את שמונת חודשי המאסר שהושתו עליה במלואם, לאחר שכזכור ועדת השחרורים דחתה לפני כחודש וחצי את בקשת תמימי לשחרור מוקדם, בטענה כי היא מהווה סיכון ביטחון מאחר שלא התחרטה על מעשיה.

לאחר שחרורה, צפויים בני משפחתה לערוך לה קבלת פנים מכובדת ולקיים מסיבת עיתונאים בכפר נבי סאלח שבשומרון, מקום מגוריהם וזירת התרחשות התקרית שתיעודה עורר סערה רבה בישראל.

כזכור, באמצע חודש דצמבר האחרון, צולמה תמימי כשהיא סוטרת לקצין צה"ל, ומשפילה אותו מילולית, תוך שהוא אינו מגיב כלל למעשיה, בהן היתה שותפה גם קרובת משפחתה.

תמימי סוטרת לחייל ובועטת בו (צילום: מתוך פייסבוק)

כמה ימים לאחר פרסום הסרטון, נעצרה תמימי בביתה בשעת לילה מאוחרת, ונלקחה למעצר, כשלושה חודשים לאחר מכן, גזר עליה בית המשפט הצבאי בעפר במסגרת הסדר טיעון שמונה חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 5,000 שקלים.

יצוין, כי בחוות הדעת של השב"כ שהוגשה בעניינה נכתב, כי "היא מחזיקה באידאולוגיה הקיצונית, וביחד עם המצב הביטחוני השורר בשטח, נשקפף ממנה פוטנציאל מסוכנות אם תשוחרר שחרור מוקדם".

עורכת דינה, היהודיה, גבי לסקי הגיבה: "מעצרה וכליאתה הממושכים של עאהד תמימי נבעו משיקולים פוליטיים יותר ממשפטיים. מדינת ישראל הפכה את עהד לקול צלול וברור החושף את עוולות הכיבוש לעיני העולם כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר