פרק חדש

תכירו | "אני בניתי את הבית של האדמו"ר מגור"

דוד הוא חרדי שבונה כמעט הכל לבד. מטוס, טרקטורון, ספסל לגינה, ואפילו בית מגורים בו הוא זכה שהרבי מגור יתגורר. "אני בונה הכל ביד. פשוט ביד". פרק חדש בסדרה • צפו (הכירו)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אין הרבה אנשים כמוהו: דוד שלום קדוש הוא חרדי שבנה כמעט כל דבר במו ידיו. ממטוס, ועד לבית מגורים בעל שתי קומות. לדבריו, הדבר שאותו הוא מנסה להנחיל לילדיו הוא "בלי עבודת כפיים, אין תוצאות. נכון שיש הייטקיסטים שמתעסקים בביטים, אבל בעבודת כפיים אתה רואה את התוצאה הסופית".

קדוש, שבנה גם את ביתו שלו, מספר כי האדמו"ר מגור בעל ה'פני מנחם' זצ"ל אף התגורר בבית זה במשך שנה שלמה. "כשסיימתי לבנות את הבית", מספר קדוש ל"כיכר השבת", "באו אליי הגבאים של האדמו"ר והציעו לשכור את הבית שלי למשך שנה. וכך אני זכיתי לבנות בעצם את הבית שהאדמו"ר מגור התגורר בו".

את כשרונו לבנייה ניתב להקמת "חוות השבת" - חווה המרכזת וממחישה במציאות את כל מלאכות השבת עבור כולם. "מגיעים לפה ילדים שלומדים את מלאכות השבת בכיתה," מספר קדוש, "ומגיעים לפה אברכים שלומדים את המלאכות באופן מעמיק, וצריכים לראות את זה בעיניים. אתה רואה את אותם אברכים שממש מסתבכים בהבנת מלאכת 'העושה שני בתי נירין' למשל, שכאשר הם רואים את זה במציאות, פתאום הכל ברור להם".

המסר שלו לדור הצעיר הוא כאמור "בלי עבודת כפיים, אין תוצאות, כי כשאתה רואה דבר שעשית בידיים, תקעת מסמר, בנית משהו, ואפשר להשתמש עם זה, אפשר להפיק תועלת מזה - אלה דברים שנותנים סיפוק שבעתיים".

לפרקים הקודמים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר