מחאת הדרוזים

"אנחנו נתנו מדמינו למדינה; אחרים תולים בובות חיילים במאה שערים"

אחד ממובילי מחאת בני העדה הדרוזית נגד חוק הלאום, מפנה את כעסו בין היתר אל הקיצונים החרדים - אותם הוא משום מה מעריך במיליונים - שמבזים ומשפילים את חיילי צה"ל (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של הקצין הדרוזי-ישראלי (צילום: באדיבות חברת 'החדשות')

השבוע פרצה בישראל מחאה גדולה מצד בני העדה הדרוזית, הנאמנים למדינה, והכל בגלל אישור 'חוק הלאום' בכנסת, בסוף מושב הקיץ האחרון.

הסעיף שהרגיז אותם במיוחד בחוק יסוד זה, הוא מספר 7, בו נכתב תחת הכותרת 'התיישבות יהודית', כי "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי, ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה".

משפט זה והרוח הכללית העולה לדבריהם מחוק מדובר זה, מפלה לרעה את כל הישראלים שאינם יהודים, ובשל כך אף הצטרפו הח"כים מהעדה לעתירת האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ, בבקשה לפסול את החוק.

אחד ממובילי המחאה, הוא תת אלוף (במיל.) אמל אסעד, בן העדה הדרוזית שנחשב לקצין לוחם ומסור.

בראיון לתכנית 'שש עם עודד בן עמי' ב'החדשות', הסביר תא"ל אסעד את הכעס שהוא חש בעקבות חוק הלאום, ואמר בין היתר: "נתנו מדמינו למדינה הזאת יותר מהרבה מיליונים... אחרים, שלא רק שלא נותנים כלום, אלא שורפים ותולים בובות של חיילים במאה שערים ובמקומות אחרים".

שריפת בובת חייל במאה שערים (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, כ-100 קציני צה"ל דרוזים (במילואים), התכנסו לפורום מיוחד שהוקם למאבק נגד החוק, ובמקביל ראש הממשלה בנימין נתניהו שהבין את הסערה שנוצרה מהחוק אותו הוביל, נפגש עם ראשי העדה כדי לנסות ולהגיע לתיקון חוק הלאום באופן שיניח את דעתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר