השריפה ב'נביאים'

הסבתא ששהתה באומן, התבשרה על השריפה והתעלפה

בכוחות הכיבוי ממשיכים לחקור את השריפה הקשה במלונית בירושלים במהלכה נפצעו בני המשפחה. לדבריהם, הייתה קרינת חום אדירה, כשהכבאים נאבקים בה בחירוף נפש כדי להציל לכודים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סבתם של המשפחה שנלכדה בלהבות במלונית ברחוב הנביאים בירושלים הלילה (שישי), שהתה באומן לכבוד ט"ו באב. עם היוודע לה הבשורה המרה על פציעתם הקשה של בני משפחתה תושבי פתח תקווה, היא איבדה את הכרתה. אנשי איחוד הצלה באומן טיפלו בה.

כעת נמשכת חקירת השריפה, זמן קצר לאחר האירוע נעצר חשוד בשנות ה-30 תושב מזרח ירושלים שפוטר מהמקום בעבר ועל פי החשד הצית את המלונית כנקמה.

בנוסף, מבדיקה של מחלקת הגנה מאש בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי המלונית בה נלכדו בני המשפחה ודיירים רבים נוספים, פעלה ללא אישור כבאות והצלה על פי חוק.

מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה הוציא זימון לבעלי המקום לשימוע, כבר ביום ראשון הקרוב, לפני סגירה בהתאם לחוק הכבאות.

טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים מסר כי "עוד בשלבי כיבוי השריפה כשהגעתי למקום חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים כנדרש, וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין".

"בשריפה אתמול, נפגעו בני משפחה, נלכדו דיירים נוספים, וצוות לוחמי אש מחלצים, כמעט קיפח את חייו בחילוץ ההירואי של הלכודים", סיפר סויסה.

"בכבאות והצלה רואים בחומרה רבה את התופעה של בעלי עסקים ובמיוחד אכסניות ומלונות בהם מתאכסנים אזרחים רבים, אשר לא עומדים בדרישות החוק ולא מתקינים אמצעי בטיחות מאש כנדרש ומסכנים חיי אזרחים ולוחמי אש. מחוז ירושלים בכבאות יפעל לסגירת כל עסק המסכן חיים. בסיוע האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים וגורמי אכיפת החוק, נפעל להעמיד לדין כל מי שיסכן את שלום הציבור", התריע מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים.

בכיבוי והצלה הציגו את הנזק שנגרם לציוד המיגון של לוחמי האש שעלה באש על גופם של הלוחמים, תוך כדי חילוץ הלכודים. מדובר בציוד עמיד בחום של מאות מעלות. "מהנזק שנגרם לחליפות התקיפה, ניתן להבין את עוצמת קרינת החום שאיתה התמודדו לוחמי האש במאמץ האדיר והעיקש להציל את חיי הלכודים הרבים", הם מסבירים.

סמל שירן לוזון מפקד צוות כבאות והצלה שהיה בין לוחמי האש שחילצו את הלכודים: "הוזנקנו לאירוע שריפה מורכבת שהתברר כתופת לכל דבר. מסך האש האדיר שקידם את פנינו בכניסה לבניין, חסם את היציאה מהבניין, וכלא בתוכו את המשפחה שנפגעה ודיירים רבים נוספים".

"קרינת החום בכניסה לדירה היתה אדירה וחזקה במיוחד בעוצמתה, ספגנו כוויות בגוף וציוד המיגון שלבשנו החל לעלות באש, אבל העוצמה של לוחמי האש וחבריי לצוות הייתה גדולה יותר, ולמרות הסיכון האדיר, נכנסנו ויצאנו מהדירה ממש בתוך הלהבות כשאנחנו מוציאים בן משפחה אחרי בן משפחה תוך חירוף נפש אדיר ותוך כדי שאנחנו מגוננים עליהם בגופנו מהחום האדיר הוצאנו אותם לידי אנשי הרפואה שחיכו בחוץ", סיפר לוזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר