מהפכה כשרה

להיט באמריקה: צ'יזבורגר כשר, כמו אמיתי

הוא אמנם הושק כבר ב-2016, אבל לאחרונה זכה לגושפנקה נוספת: אישור של "מינהל המזון והתרופות בארה"ב". הכירו את הצ'יזבורגר הכשר הראשון, שכובש לא מעט מעריצים (חדשות)

ג'ודי לוין גרוס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בשנת 2016 הושק לראשונה ההמבורגר שמיוצר מחומר שמהונדס גנטית ולא מבשר חי, ומאז הוא כבש לא מעט כותרות מסביב לעולם. לאחרונה הוא קיבל גושפנקה נוספת: אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני שקבע כי הוא בטוח לאכילה. כעת, הוא מתחיל להימכר במסעדות יהודיות בצירוף גבינה, מה שהופך אותו לצ'יזבורגר הכשר הראשון.

אתר JTA שפרסם כתבה נרחבת על הצ'יזבורגר הכשר, סיפר לקוראיו כי במשך שנים היו אמנם תחליפי בשר צמחוניים וגבינות מזויפות - ממרכיבים כמו שעועית שחורה ואורז חום, אגוזי קשיו וסויה, אולם לא היה צ'יזבורגר כשר שדמה למוצרים אמיתיים. כעת, כך נטען, הקציצה המהונדסת, נראית כמו הדבר האמיתי, ואפילו "מדממת" כמוה, אבל כשרה.

דינה, בת 34, שטעמה לראשונה את הצ'יזבורגר הכשר בניו ג'רזי, אמרה לסוכנות הידיעות היהודית כי "זה כל כך טוב, זה מדהים". נועם, בעלים של מסעדה חלבית כשרה, סיפר כי החל להגיש ללקוחות את הצ'יזבורגר הכשר. "כבר היה לנו בעבר לנו "המבורגר" עם גבינה מסוגים אחרים של תחליפים, אבל המבורגר הזה הוא לא סתם עוד בורגר ירקות".

למרות שהצ'יזבורגר הכשר הוא אכן כשר, יש את בעית "מראית עין" שעלולה להיווצר בשעה שאדם חיצוני עשוי לראות יהודי שומר תורה ומצוות אוכל המבורגר עם גבינה. עם זה, מקווים בעלי המסעדות להתמודד בעזרת שילוט חד משמעתי שיבהיר כי הקציצות אינן עשויות מבשר.

(מקור)

האיש שאוכל המבורגר כל יום (לכתבה המלאה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר