הקרב על אלעד

'הבורר' הגר"י סילמן שוקל: מועמד מוסכם עם ש"ס

הגר"י סילמן', 'הדיין הבורר', מקיים בשעות אלו פגישה עם חבר המועצת הגר"מ הלל הירש בהשתתפות נציגים מ'דגל' • הגר"י שוקל לתמוך בפתיחת המו"מ על מועמד מוסכם עם ש"ס (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה סילמן (צילום: בעריש פילמר)

נמשך הקרב על העיר אלעד: הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, שמונה על ידי גדולי ישראל לבורר בין הצדדים לקראת ההכרעה על זהות המועמד לראשות העיר, נמצא בשעה זו (ראשון) בדיון ממושך בבית חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי משה הלל הירש.

בדיון הנערך על מנת לקבוע עמדות ולהחליט על דרכה של דגל התורה בבחירות המקומיות באלעד, משתתפים שני נציגים מקומיים הקשורים לתנועה הליטאית באלעד. גורם ב'דגל' מקווה בשיחה עם 'כיכר השבת', כי לאחר הישיבה הזו יוכלו הצדדים להתקדם לקראת הכרעה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הדיין הגר"י סילמן, שעד כה חיפש מועמד חזק מול ראש העיר ישראל פרוש, אך משלא מצא נטה לתמוך פעם נוספת בפרוש, שוקל כעת מחדש לפתוח במו"מ עם ש"ס על הרצת מועמד נגדי, לאחר שהמו"מ עם פרוש עלה על שרטון.

במהלך התקופה האחרונה פקדו את ביתו של הדיין הגר"י סילמן: רבנים, עסקנים, חברי כנסת ואישי ציבור המזוהים עם 'דגל' שלומי אמונים וש"ס. חלקם הביעו את עמדתם כי יש לתמוך בראש העיר ישראל פרוש לקדנציה נוספת, וחלקם צידדו בעד הרצת מועמד המקובל על 'דגל' וש"ס.

זה לא סוד כי דעתו של ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' לאורך התקופה האחרונה היא כי יש לכבד הסכמים ולהציב מועמד לראשות העיר שיהיה מקובל על מפלגת ש"ס. גורמים נוספים ב'דגל התורה' צידדו כי יש לתמוך בפרוש בתמורה למחיר גבוהה במו"מ הקואליציוני.

כך או כך, בכירים בתנועה פועלים על מנת שההכרעה תהיה בזמן הקרוב על מנת להיערך בצורה נאותה לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר