פעילי הימין ניצחו

התביעה על ביזיון מרן: יהודה אבידן חויב בהוצאות משפט

פעילי הימין מ'עוצמה יהודית' לא וויתרו לאיש ש"ס יהודה אבידן, שהטיח בהם כשחברו לאלי ישי בבחירות, שבעבר רדפו את מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל. כעת נרשם ניצחון זמני (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
איתמר בן גביר ויהודה אבידן (צילום: שלומי כהן, מרים אלסטר - פלאש 90)

ראשי ארגון 'עוצמה יהודית', ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר, תבעו את פעיל ש"ס הוותיק יהודה אבידן על "לשון הרע" לדבריהם שהוציא נגדם; היום (ראשון) חויב האחרון בהוצאות משפט.

הסיפור החל טרם הבחירות הקודמות לכנסת, כאשר מרזל התמודד בתנועת יחד עם אלי ישי שערק מש"ס, אז תקף אבידן את מרזל וטען כי הוא "רדף את הרב עובדיה". כאשר מרזל הודיע שיתבע את אבידן דיבה, תיקן זה את עצמו וטען כי בן ארי ובן גביר הם אלה שרדפו את הרב בחייו.

השלושה החליטו לממש את איומיהם, ובכתב התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים תבעו מאבידן סכום של ארבע מאות אלף שקל בגין "פרסומים שקריים שהסבו נזק בבחירות האחרונות", כהגדרתם.

לדבריהם, אבידן משקר, משום שהם מגיעים מבית מדרשו של הרב כהנא ש"העריך מאוד את הרב עובדיה יוסף" וקבע כי אסור למחות מול גדולי דור.

סרט על חייו של מרן זצ"ל (צילום: אכיכר השבת)

בדיון מקדמי שנערך לפני מספר חודשים לא התייצב אבידן ונאלץ להגיע בהוראת השופטת עוד באותו היום. לפני כשבועיים התנהל דיון נוסף, אליו שוב לא הגיע אבידן, כאשר עורך דינו אביעד אושרי טען כי אבידן "פספס" את הטיסה.

אלא שבעקבות דרישה של עו"ד בן גביר שטען כי יש חשד שאבידן לא מספר את האמת לבית המשפט, הורה השופט לאבידן להמציא את מספר הטיסה ושעת הנחיתה בארץ.

משאבידן לא עשה זאת, קבע השופט אוהד גורדון כי יש קושי בין הפערים שהסביר עורך דינו של אבידן בדיון לבין ההסברים בכתב, וכאשר הוא נותן בדעתו את התאריך שבו הופק האישור הרפואי, לא עלה בידי הנתבע להציג הסבר סביר להיעדרותו מהדיון.

אף שהשופט שקל להורות על סנקציות קשות יותר נגד אבידן, בשלב זה הוא הורה על פסיקת הוצאות נגד אבידן, שייאלץ לשלם לשלושה סך של 1800 שקל בשל היעדרותו מהדיון. יצוין, כי התביעה ממשיכה להתנהל, והדיון נקבע להוכחות וסיכומים, בהם יבקשו התובעים מבית המשפט לחייב את אבידן במלוא הסכום של 400 אלף השקלים.

בתגובה ל'כיכר השבת' מסר אבידן: "כשלא מנצחים בתביעה עצמה, ויודעים שאין סיכוי לנצח, עושים 'יחסי ציבור' על הוצאות - שלא הגעתי לדיון בגלל אי הבנה וכי הייתי חולה. העיקר זו התביעה עצמה, בה יוכח כי אמת דיברתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר