לאחר הטרגדיה

צו סגירה על תנאי למלונית ברחוב הנביאים

צו הגבלת שימוש בנכס למלון דירות "יפו 60" ברחוב הנביאים בגין אי קיום הוראות בטיחות אש שגרמו לתוצאה החמורה של ארבעה פצועים קשה באירוע ההצתה בסוף השבוע (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היום (ראשון) בבוקר התקיים שימוע לבעלי מלון הדירות "יפו 60" ,המלונית בה פרצה השריפה ביום שישי לפנות בוקר.

באירוע כאמור, נפגעו ארבעה בני משפחה באופן קשה וקשה מאוד, וחולצו ע"י לוחמי האש, במהירות ובמקצועיות, ואלמלא הפעילות המהירה של לוחמי האש, שריפה זו הייתה מסתיימת עם נפגעים בנפש. בנוסף, חילצו לוחמי האש לכודים רבים מהקומות העליונות בבניין רובם ללא פגע

בשימוע שנערך היום בפני מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה, התברר כי למלון הדירות אין אישורי כבאות ואמצעי הגנה מאש רבים חסרים או לא קיימים ויתרה מכך, המקום הוסב למלון לכל דבר ועניין, בלי אישור עסק מתאים וללא כל התאמה של המקום לשהיית אורחים מבחינת בטיחות אש.

לאור האמור לעיל, מפקד המחוז הורה על הגבלת השימוש בנכס וסגירת הקומה המהווה סכנה לנפש ורכוש שאינה עומדת באישורים שניתנו למקום. בשאר המבנה הוחלט לתת צו סגירה על תנאי למשך שבועיים בהם יתחייבו בעלי המקום להסדיר את כל אמצעי הבטיחות וההגנה מאש במקום. במידה ודבר זה לא יתקיים, המקום יסגר לחלוטין ללא שימוע נוסף.

טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "השימוע שקיימנו היום, והסגירה של חלק מהמלון הם המשך ישיר לתקלות הבטיחות החמורות שזיהינו במקום בשעת השריפה. בשלב זה, סגרנו את החלק המסוכן יותר בבניין, אולם אנחנו מתכוונים לבדוק מקרוב את הטיפול של בעלי המלון באמצעי הבטיחות וההגנה מאש ועשן, ובמידה והם לא יעשו זאת, אנחנו נסגור את המקום כולו לאלתר"

עוד מוסיף ממ"ז כבאות והצלה ירושלים: "אנחנו מתכוונים בסיוע עיריית ירושלים והאגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים, להגביר את האכיפה בעסקים ונכסים אשר לא עומדים בסידורי בטיחות אש והגנה מאש ולמצות את הדין עם אנשים המזלזלים בחוק ומסכנים ביודעין את הציבור".

כזכור, המשטרה פרסמה הבוקר כי עצרה חשוד נוסף בהצתה מלבד החשוד שנעצר סמוך לאירוע עצמו. על פי החשד ההצתה בוצעה כנקמה לאחר פיטורין של אחד העובדים מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר