אאא

בעקבות עצומה אינטרנטית עליה חתמו 11,000 איש, בה קוראים לרכבת ישראל, שלא לקצר את קו הרכבת מחיפה לכרמיאל, התערב שר התחבורה והורה לרכבת ישראל שלא לקצר את הקו ולהציג בפניו אלטרנטיבה לפתרון הבעיה. כך דווח ב-ynet.

קו הרכבת המהירה ירושלים - תל אביב, אמור להיפתח בעוד כמה חודשים, אך קרונות נהג שחסרות להפעלת קו הקו המהיר, גורמות לרכבת ישראל לצמצם את קווי הרכבת ברחבי הארץ. כך שקווים מסוימים יקוצרו ויוגדל מרווח הזמן בין רכבת אחת לשנייה.

אחד הקווים שייפגעו מכך הוא קו באר שבע - כרמיאל שעד היום היה ממשיך ישירות לכרמיאל, אך בעקבות קיצור הקווים, הודיעה הרכבת כי הקו יסיים את פעילותו בחיפה ותושבי כרמיאל ייאלצו לקחת רכבת נוספת. בעקבות כך קמה מחאה בקרב התושבים שהביאה לחתימתם של 11,000 איש על עצומה הקוראת שלא לבטל את הקו הישיר לכרמיאל.

נראה שהמחאה הצליחה, שכן שר התחבורה הורה ליו"ר רכבת ישראל דן הראל, שלא לבטל או לצמצם את הרכבת לכרמיאל ולהציג בפניו פתרון אלטרנטיבי לצמצום הרכבות בהיערכות לקראת פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים

"הרכבת לירושלים היא פרויקט לאומי בעל חשיבות עליונה לחיזוק ירושלים, בירת ישראל, ויש לעשות הכל כדי להוציאו לדרך. עם זאת, חיבור הפריפריה בגליל ובנגב, כולל קו הרכבת לכרמיאל, הוא יעד חשוב אותו קידמתי, ואני ממשיך לקדם מול התנגדויות רבות ואין לפגוע בו", אמר השר כץ.

ראש עיריית כרמיאל עדי אלדר שקרא - לפני הודעת השר כץ - לתושבי העיר והאזור לצאת ולהפגין נגד החלטת הרכבת, שיבח לאחר הודעת שר התחבורה את התערבותו: "אני מברך את שר התחבורה כץ על החלטתו הנכונה ועל היותו קשוב לרחשי הציבור".

מרכבת ישראל נמסר: "אנו פועלים בהתאם להנחיות".