צפו בתיעוד

הגראמער התחנן לליפא: מתגעגעים לשירים הישנים שלך

מוזיקאים וידידים התאספו לקומזיץ בבית המפיק יוסי רובין, כשברגע השיא ערכו ליפא שמלצר ואברהם מרדכי שוורץ גראמען מרגש, בו ביקש שוורץ שיחזור למוזיקת העבר שלו (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ביום שני, בביתו של המפיק יוסי רובין התקבצו מוזיקאים לקומזיץ לתוך הלילה. רגע מרגש במיוחד נרשם כשליפא שמלצער והגראמער אברהם מרדכי שווארץ, עלו לדואט עם הלהיט "לאמיר מאכן קידוש" שהלחין שווארץ, כשהם מאלתרים באופן ספונטני גראמען, במהלכו ביקש שווארץ מליפא שיחזור לימים בהם יצר מוזיקה חסידית אותנטית באלבומיו הראשונים. ליפא השיב בחיוב.

כך זה נשמע בתרגום חופשי:

שווארץ: ליפא, הקב"ה נתן לך מתנה את כוח הניגון, קיבלת מבורא עולם את המפתח לשירה, זכינו בכך שקיבלת כוח להעלות את הניגון היהודי לדרגה כה גבוהה, אני מברך אותך מעכשיו שתתחזק ותתחזק, ליפא אוי ליפא עשית קידוש אוף דער גאנצע וועלט (בכל העולם), הבאת את הניגונים היהודים למדרגה הכי גבוהה, שתשרה ברכת המלאכים באוהל שלך תמיד, שתמשיך לשמח את היהודים כמה שרק תוכל, עוד לא היה כמוך חידוש בכל העולם, כזו מתנה, כזה יהלום, ליפא חזור אלינו מחוזק עם ניגונים יהודיים חסידיים וחמים.

ליפא שמלצער: את הדברים שלך אני מקבל אברהם מרדכי, אני מסתובב בין האנשים ולומד, מנסה כל הזמן להבין מה הקב"ה רוצה שאני אעשה, אני מודה לה' על כל המחמאות והטוב שהוא מרעיף עלי...

שווארץ: ליפא לטובה, ליפא בלי עין הרע, לעילא ולעילא, תן לנו שירים חסידיים של פעם מימי הבעל שם, הקב"ה נתן לך ברכה ויכולת להכניס רגש וחום בלב בניו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר