קראון הייטס

פרוייקט "רחבת 770" - התושבים מתנגדים

הפרוייקט שעתיד להסדיר את המתחם שמול המרכז הרוחני המיתולוגי, מעורר את זעמם של תושבי האזור שאומרים ל"כיכר השבת": "מדובר בעסקנים שדואגים רק לעצמם" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
כינוס שלוחי חב"ד ב-770 (צילום: shutterstock)

אמילי ויידנדורף, מנהלת תחום הרחבות ושטחי הציבור במחלקת התחבורה של ניו יורק, ביקרה שלשום (שני) בשכונת קראון הייטס בעיר, בקשר לרחבה הסמוכה למרכז הרוחני החבד"י הנודע, ברח' איסטרן פארקווי 770 בברוקלין.

לפי דיווח באתר החבד"י - COL, בשנים האחרונות הקימה עיריית ניו יורק למעלה מ-70 רחבות מיוחדות להולכי רגל בצמתים מרכזיים. אנשי ציבור בשכונה הציעו, כי הרשויות תשקולנה לעצב רחבה דומה גם בשטח שמעבר לכביש הסמוך ל-770. מדובר, כפי שניתן לשער, באזור שוקק חיים, שרחבה כזו עשויה להועיל לו.

לאחר שהרשויות החליטו לפתוח בתוכניות להקמת המתחם, הגיעה כאמור ויינדורף למקום ושוחחה עם עסקני החסידות, ששיבחו את היוזמה והמחישו בפניה את התועלת שהיא עשויה להביא. מדובר ברחבה מוגדלת ומתוחמת, שתבטיח את שלומם של הולכי הרגל ותמנע מהם לפרוץ לכביש, מה שיחסוך גם כוח-אדם עבור השוטרים הרבים המאבטחים את האזור.

לעסקני חב"ד הצטרפו ארגונים קהילתיים, בית הדין של קראון הייטס, ארגון 'ביקור חולים' השכונתי ומוסדות החינוך באזור, שפרסמו את תמיכתם ביוזמה. אך מי שמתנגדים להקמת הרחבה המיועדת, הם דווקא חלק מתושבי השכונה, שאומרים, כי הנזק רב על התועלת ומוטב לבטל את התוכניות.

חסיד חב"ד בשכונת קראון הייטס (צילום: שאטרסטוק)

בשיחה ל'כיכר השבת, מסביר חרדי תושב השכונה את הסיבות להתנגדותו: "הפרויקט הזה לא יעזור לאף אחד. הוא רק יוסיף בלגן, פקקים ורעש באזור שסואן גם כך. התירוצים שכביכול זה נעשה כדי שאנשים לא ירוצו לכביש? אף אחד לא מתפרץ לכביש. וגם אם כן, שישימו עמודים, כמו בכל מקום".

"חוץ מזה, שמדובר בעניין פוליטי. נציגי הדמוקרטים מבזבזים כסף על פרויקט לא מועיל כדי להראות כביכול הם משקיעים, במקום להוסיף אבטחה בבתי הספר", תקף התושב, שלדבריו משמש כנהג אוטובוס לתלמידים באזור הרועש, וצופה שהדברים יהפכו לסיוט של ממש.

"מי שמקדם את הפרויקט הם עסקנים שאכפת להם רק מעצמם, או חסידים שמגיעים לפה פעם ב-10 שנים לכמה שעות, ולא באמת מכירים את המצב כאן. לאמיתו של דבר, בתי הספר שבהם לומדים ילדיי, סואנים הרבה יותר מ-770. הפרויקט הזה עשוי לגרום לבלגן אחד גדול בכבישים".

"אם תגיע לכאן בחודש תשרי, תראה שכל הרחבה הזו מתמלאת באנשים שהגיעו מישראל וממדינות אחרות, מקימים דוכנים ויוצרים רעש. אם יגדילו את הרחבה, זה יהיה מטורף. זה לא בשבילנו, הפרויקט הזה. זה לא בשביל התושבים. תשקיעו בילדים שלנו, במשפחות שלנו", סיים השכן שמייצג דעה רווחת בקרב תושבי השכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר