דרמה משפטית

אחרי 7 שנים בכלא האסיר זוכה בביהמ"ש

אלישע חייבטוב הורשע ברצח בשנת 2011 וריצה 7 שנות מאסר, אך בית המשפט העליון החליט על זיכויו בשל הודאה שנלקחה ממנו שלא כדין. הוא צפוי לתבוע פיצויים (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלישבע חייבטוב הבוקר בבית המשפט (צילום: תלם יהב, ynet)

זיכוי דרמטי במיוחד: בית המשפט העליון החליט הבוקר (חמישי) לזכות את אלישע חייבטוב, שהורשע ברציחתו של שי אדרי במהלך שוד שהתרחש בשנת 2002. הזיכוי היום מגיע לאחר תחקיר של גלי גינת בתכנית "זמן אמת" בערוץ כאן 11, בו נחשפו פרטים חדשים על הפרשה.

חייבטוב שהורשע רק תשע שנים לאחר המקרה, זוכה הבוקר, על פי הדיווח ב-yne והוא צפוי להיות משוחרר באופן מיידי.

חייבטוב הורשע מלכתחילה לאחר שהודה בפני מדובב בכלא, כי ביצע את המעשה. סנגוריו טענו, כי ההודאה נגבתה ממנו שלא כחוק והוא החליט לערער.

אדרי, בן 34 במותו, נרצח במועדון הסנוקר "גרין ספורט" בשדרות ביוני 2002. רק חמש שנים לאחר המקרה נפתח תיק הרצח מחדש, והמקרה פוענח. חייבטוב ואדם אחר נעצרו, ובמהלך מעצרו התוודה חייבטוב בפני מדובב בכלא, כי ביצע את המעשה. הוא סיפר לו פרטים חסויים מהרצח, פרטים הידועים רק לרוצח עצמו.

הרכב השופטים, בראשות השופטת רויטל יפה כ"ץ שהרשיע לפני 7 שנים את חייבטוב דחה את טענת ההגנה, כי הודאתו של הנאשם בפני מדובב בכלא נגבתה ממנו שלא כחוק.

ארנון שגב, קרוב משפחתו של חייבטוב, אמר לאחר החלטת בית המשפט העליון: "אנחנו מאושרים. המשפחה מאושרת וסוף סוף הוא חוזר למשפחה. יש אלוקים והוא איתנו".

עורכי דינו של חייבטוב, ד"ר חגית לרנאו, המשנה לסנגור הציבורי הארצי ועורך הדין דמיטרי ורנציקי, בירכו: "זו התרגשות עצומה. אנחנו מייצגים את אלישע כבר 11 שנים. אנחנו מאמינים בחפותו. אנחנו באמת חושבים שבית המשפט ניקה את מערכת המשפט הישראלית מכתם חמור שהוטל עליה. בית המשפט קבע שיש גבול להפרות זכויות מצד המשטרה כפי שנעשה בתיק זה. אנחנו בהתרגשות ולא מעכלים את התוצאה".

עורכי הדין הוסיפו, כי הם מניחים שחייבטוב יתבע פיצויים. "אני מקווה שהמשטרה והפרקליטות יקחו אחריות ויעזרו לו לשקם את עצמו", אמר עו"ד לרנאו.

פסק הדין הדרמטי הוא פסק דינו האחרון של השופט אורי שהם שניתן באולם ביום פרישתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר